۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۳۹۱۰۹
وزیر ارشاد خبر داد؛

دانش‌نامه 10 جلدی امام رضا تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دانشنامه امام رضا(ع) در قالب ده جلد در حال آماده سازی است که در دهه کرامت سال آینده تعدادی از مجلدات آن چاپ خواهد شد.
آيين افتتاحيه دهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، گفت: جشن‌های دهه کرامت در سطح ملی و بین‌المللی در 1850 نقطه برگزار می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را پیشتاز مسائل فرهنگی در کشور دانست و با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه در مناسبت‌ها ابراز داشت: مراسم و جشن‌های دهه کرامت در صد و پنجاه امامزاده سراسر کشور برگزار می شود.
وی از برپایی جشن در مسیر حرکتی امام رضا(ع) در ایران خبر داد و اظهار داشت: در اماکن و قدم گاه‌های حرکت حضرت برنامه جشن برگزار خواهد شد و در برخی از مناطق مکان‌های زیارتی ساخته شود.
حسینی با بیان این‌که دانشنامه امام رضا(ع) با همکاری دانشجویان و نخبگان در دست اقدام و نشر است، گفت: این دانشنامه در قالب ده جلد در حال آماده سازی است که در دهه کرامت سال آینده تعدادی از مجلدات آن چاپ خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ترجمه موسوعه امام رضا(ع) در هشت جلد به زبان انگلیسی و فارسی، تولیدنرم افزار و کتابخانه دیجیتالی امام رضا(ع) از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
حسینی با اشاره به جایگاه قم و نقش اساسی آن در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: زمانی که به ساحت امام خمینی(ره) توهین شد مردم قم با شجاعت، غیرت و رشادت قیام کرده و سبب قیام‌های مردمی در دیگر نقاط کشور و پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
وی موضع کشورهای اسلامی در قبال توهین به پیامبر اعظم(ص) را نشانه صدور انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان دانست و گفت: امروز با اقدامات فرهنگی و ساخت فیلم باید به مبارزه با توهین‌های دشمنان رفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که دشمنان به دنبال تفرقه میان مسلمانان هستند، گفت: ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اعظم(ص) و خروش مسلمانان نشان داد که همه متحد در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
وی ادامه داد: در این فیلم همان مسائلی که سلمان رشدی مطرح کرده بود به تصویر کشیده شد و امیدواریم این حرکت دشمنان به اعتراض ختم نشود و اقدامات فرهنگی در راستای ترویج مکتب اهل بیت(ع) صورت گیرد.
حسینی خواستار ساخت فیلم و برنامه‌های فرهنگی در جهت تبیین چهره نورانی پیامبر اعظم(ص) شد و گفت: همان گونه که دشمنان برای پیشبرد اهداف خود از رسانه بهره برداری می‌کنند ما هم باید در این زمینه بیشتر فعالیت کرده و معارف اسلامی و دینی را ترویج دهیم و بجای این‌که آنها به مسائل اعتقادی حمله کنند ما باید به مبانی فرکی و نظام سرمایه داری آنها حمله کنیم.
وی برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را در مسیر گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و ولایت مؤثر خواند و گفت: با کمک حوزه‌های علمیه و روحانیت می‌توانیم این فرهنگ اصیل را در جهان منتشر کنیم و جلوی هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان را بگیریم./927/پ202/ج
ارسال نظرات