۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۱۱۰
آیت الله هاشمی شاهرودی:

آمریکا هرگز به دنبال آزادی حقیقی مردم منطقه و کشورهای اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ ربیس شورای عالی حل اختلاف بین قوا با اشاره به اهانت اخیر آمریکایی ها به پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: این اهانت ها و توهین ها روز به روز چهره مزورانه مدعیان دروغین حقوق بشر را برای توده ها آشکارتر کرده و بیش از پیش آنها را در افکار عمومی جهان رسوا می کند.
آيت الله محمود هاشمي شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، ربیس شورای عالی حل اختلاف بین قوا درابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به جنایت جدید غرب، در اهانت به ساحت قدسی رسول مکرم اسلام،انتشار این فیلم موهن را نشانه تزویر و دروغ گویی غرب مدعی تمدن و حقوق بشر دانست.


وی با بیان اینکه پیامبر عظیم الشأن اسلام به اقرار توده های مختلف مردم جهان،از هر دین و آئینی،به عنوان چهره ای از انسان کامل مطرح است، به نقش بی بدیل رسول گرامی اسلام در ترویج و توسعه ارزشهای الهی و مخصوصا ارزشهای اخلاقی و معنوی که خود ایشان الگوی تام و کامل این ارزشها بود اشاره کرد.


مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم بر نقش آن حضرت در ایجاد تمدنی بزرگ با محوریت حفظ ارزشها و مقدسات سایر ادیان و سایر انبیاء الهی تأکید و اظهار داشت: تأکیدات و سفارشات و نوع تربیتی که پیامبر بزرگوار اسلام نسبت به حفظ قداست و کرامت انبیاء الهی مثل موسی و عیسی(علی نبینا و علی آله و علیهما السلام)و مقدسات سایر ادیان در پیش گرفته بودند سبب شد ارزشهای دینی حتی در میان تابعین ادیان دیگر نیز پر رنگتر و عمیق تر شود.

 

وی افزود:حال این شخصیت عظیم که حق بزرگی نه تنها بر امت اسلامی بلکه بر همه بشریت دارد،در جهانی که داعیه تمدن و دفاع و حفظ حقوق انسانها را دارد در برابر چشم قریب به دو میلیارد مسلمان مورد چنین اهانت و توهینی قرار می گیرد و درد آور تر اینکه سردمداران آمریکا برای توجیه این عمل شنیع و بازسازی وجه جهانی خود،از بهانه رسوای آزادی بیان و آزادی رأی انسانها استفاده می کنند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با طرح این سؤال که آیا اهانت به انسانهای بزرگ و مقدسات جمیعت فراوانی از مردم جهان مصداق آزادی بیان و رأی است؟ به محکوم و مجازات شدن رژه گاردی اندیشمند فرانسوی که در آثار خود ،بدون هرگونه اهانت و توهینی هولوکاست را مورد تشکیک و سؤال قرار داده بود،اشاره و آن را نشانه واضحی بر دوگانگی سیاست آمریکا و همپیمانان غربیش در برخورد با شعار آزادی بیان ارزیابی کرد.

 

وی تاکید کرد: این گونه اهانت ها چهره مزورانه و دروغین دشمنان اسلام را در دفاع از حقوق انسانها روز به روز در برابر نگاه مردم جهان بویژه جوانان بیداری اسلامی در منطقه، آشکارتر می کند و آنها را بیش از پیش در افکار عمومی جهان رسوا می کند.


آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: امیدواریم این حرکت غیر انسانی و جنایت بار، موجبات وحدت هر چه بیشتر امت اسلامی را، در دفاع از کیان اسلام و عدم اعتماد به دشمانان قسم خورده اسلام و قرآن فراهم کند. آنچنان که جلوه هایی از این وحدت و اتحاد و خشم غیرتمندانه جوانان مسلمان منطقه را در همه کشورهای اسلامی به خصوص در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها موج می زند در این چند روز شاهد بودیم.

 

رییس شورای عالی حل اختلاف بین قوا، تصریح کرد: این باید درس عبرتی باشد برای برخی گروههای افراطی و سلفی گری که دست در دست آمریکا و غرب قرار داده اند و در نهایت اعتماد به آنها در بعضی کشورهای اسلامی مانند سوریه، به اسم آزادی و دمکراسی با اسلحه ای که از آنها دریافت کرده اند به فعالیت های مسلحانه علیه حکومت مشغولند.


وی ادامه داد: آزادی که آمریکا به ارمغان می آورد از همین نوع است که این روزها شاهدش هستیم.آزادی مورد نظر آنها آزادی در اهانت به مقدسات اسلام و پیامبر گرامی است و آنها هرگز به دنبال آزادی حقیقی مردم منطقه و کشورهای اسلامی نیستند.


مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: آزادی مورد نظر آنها آزادی اسرائیل و تحقق مقاصد شوم این رژیم نامشروع در جهان است آزادی مورد نظر غرب و آمریکا از بین بردن موج عظیم بیداری اسلامی و معکوس جلوه دادن مسائل منطقه و ریشه کنی این بیداری بی نظیری است که نسل جوان را با نشاط به میدان کشیده است./917/پ203/ج

 

ارسال نظرات