۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۹۱۳۴
سرپرست اداره اوقاف شاهین‌شهر خبر داد؛

اجرای طرح توسعه امامزاده شاه نعمت‌الله در پیچ و خم تصمیم‌گیری مدیران

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شاهین‌شهر و میمه در استان اصفهان، از تعویق اجرای طرح توسعه امامزاده شاه نعمت‌الله شهرستان گز از سوی سازمان میراث فرهنگی انتقاد کرد.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام علی کریمی، با اشاره به این که از سال 84 تاکنون اجرای طرح توسعه در این شهرستان به تعویق افتاده است، افزود: متاسفانه مسؤولان این شهرستان با بهانه قرار دادن بحث‌های میراثی از اجرای طرح حسینیه در کنار امامزاده ممانعت به عمل می‌آورند.

 

وی تصریح کرد: از سال 84 تا کنون به دلیل فضای کوچک این امامزاده و عدم استفاده مناسب مردم از مراسم‌های مذهبی مختلف، هیات امنا  تصمیم به ساخت یک حسینیه در کنار این امامزاده را گرفت که متاسفانه مسؤولان میراث فرهنگی با استناد به اینکه امامزاده در یک محوطه و تپه تاریخی واقع شده است از اجرای طرح توسعه در آن جلوگیری می‌کنند.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: ادعای مسؤولان میراث فرهنگی آن است که این امامزاده بر روی قبرستان متروکه مربوط به دوره افشاریه واقع شده است و با پیدا شدن چند بطری شیشه‌ای از 7 سال پیش تاکنون اجرای طرح بازسازی در این امامزاده را به تعویق انداخته است.

 

وی اظهار داشت: امامزاده شاه نعمت‌الله شهرستان گز، از موقعیت فرهنگی بسیار خوبی برخوردار است و در ایام مختلف سال میزبان برنامه‌های متعددی است که با وجود این پیشرفت‌ها پایگاه فرهنگی این شهر از کم‌ترین امکانات فیزیکی برخوردار است.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه فضایی که برای ساخت صحن در نظر گرفته شده است، 300 مترمربع است، افزود: مسؤولان ترجیح می‌دهند که مردم در سرما و گرما در محوطه بیرونی امامزاده نسبت به اجرای مراسم‌های خود بپردازند اما صحن و حسینیه‌ این امامزاده ساخته نشود.

 

سرپرست اداره اوقاف شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان ابراز داشت: تاکنون جلسات بسیاری با مسؤولان استان، جهت برطرف کردن این موضوع برگزار شده است و حتی آیت الله طباطبایی نیز بر ساخت صحن در جوار این امامزاده تاکید کرده‌اند، اما هم اکنون تحریکاتی در شهر صورت گرفته که مانع از اجرای این طرح می‌شود.

 

وی ادامه داد: با مخالفت‌هایی که از سوی سازمان میراث فرهنگی برای ساخت صحن جدید در پایین تپه امامزاده صورت گرفت، مسؤولان اوقاف، مسقف و سنگ فرش کردن صحن امامزاده را در دستور کار قرار دادند که مدیران میراث فرهنگی با اجرای این طرح نیز مخالفت کردند.

 

حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: امامزاده شاه نعمت‌الله شهرستان گز در مناسبت‌های مختلف همچون محرم و صفر، عیدغدیر و ایام تابستان از پتانسیل‌های مذهبی بسیار خوبی برخوردار است و هیأت امنا سالانه 20 درصد بودجه امامزاده را برای مباحث عمرانی اختصاص می‌دهد.

 

سرپرست اداره اوقاف شاهین‌شهر و میمه استان اصفهان در پایان افزود: در حال حاضر این شهرستان برای جذب خیر و انجام اقدامات عمرانی در این امامزاده مشکلی ندارد اما نیاز به همکاری اداره میراث فرهنگی در این زمینه است. /9392/د102/س

ارسال نظرات