۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۱۶۳
مدیراستانی حوزه علمیه بوشهر خبر داد؛

افزودن دو مدرسه به حوزه علمیه برادران بوشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیراستانی حوزه علمیه بوشهر در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه بوشهر از افزودن دو مدرسه علمیه به فضای آموزش حوزوی بوشهر خبر داد.
حجت الاسلام رضا خدري - مدير حوزه علميه برادران بوشهر حجت الاسلام يوسف جمالي-مدير حوزه علميه خواهران بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر استانی حوزه علمیه برادران بوشهر، روز گذشته در مراسم آغازین سال تحصیلی حوزه های علمیه این استان که در مصلای بوشهر برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های آینده حوزه برادران پرداخت.

وی با بیان این که هم اکنون در استان بوشهر 400 طلبه برادر وجود دارد، خاطر نشان کرد: در سال جاری از چهارصد نفر متقاضی حضور در حوزه های علمیه برادران، تنها 220 نفر پذیرش و به عنوان طلبه، نخستین سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی تکمیل آمار مربوط به شهدای روحانی، پیگیری سهمیه عمره 44 نفر از طلاب، صدورکارت معافیت تحصیلی، زمینه سازی اسکان 30خانواده از طلاب و استادان در مشهد و قم، پیگیری صدور کارت الکترونیک طلاب و صدور مجوز ملبس شدن 15نفر از طلبه ها در استان بوشهر از جمله فعالیت های انجام شده در سال گذشته دانست و ادامه داد: توسعه آموزشی دبیرستان های معارف اسلامی امین و تاسیس پایه هفتم در حوزه علمیه بوشهر از برنامه های مهم حوزه علمیه برادران در سال جاری است.

مدیر حوزه علمیه برادران استان بوشهر همچنین از تأسیس دو مدرسه جدید به نام های مهدی موعود(عج) در شهرستان دیر و مدرسه علمیه بلند مدت در شهرستان خورموج خبر داد و گفت: با بودجه های مطلوبی که در استان جذب شده، ساختمان آموزشی و خوابگاهی مدارس علمیه استان نیز یا به بهره برداری رسیده یا در حال ساخت هستند.

حجت الاسلام خدری در پایان ابراز داشت: 80 نفر از روحانیان نیز در طرح تبلیغ بلند مدت در شهرستان ها و روستاهای استان بوشهر مشغول به کار هستند.

تعداد 90 استاد در حوزه علمیه خواهران مشغول به تدریس هستند

حجت الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر، با بیان این که در سال جاری در بخش آموزش 250 خواهر طلبه پذیرش قطعی شده اند، گفت: کل طلاب خواهران استان بوشهر ششصد نفر هستند.

وی با تأکید بر این که 90 استاد در حوزه علمیه خواهران مشغول به تدریس هستند، عنوان داشت: در تلاش برای راه اندازی سطح 3 مرکز تخصصی ویژه رسیدن به خودکفایی در تربیت استادان هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تصریح کرد: دوره هایی همچون آموزشی و مهارت افزایی با حضور اساتید و نخبگان تشکیل شده و خوشبختانه زمینه حضور اساتید بیش از پیش فراهم شده است./9463/پ202/ب

ارسال نظرات