۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۹۱۶۵
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد؛

ضرورت الگوگیری زنان مسلمان از سیره حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت الگوگیری زنان جامعه اسلامی از سیره زندگانی حضرت معصومه(س) تأکید کرد و افزود: هر یک از بانوان جامعه اسلامی با الگوگیری از این بانوی بزرگ می‌توانند به شأن و مقام والایی دست پیدا کنند.
نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روز گذشته در جمع خواهران طلبه حوزه علمیه شهرکرد با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار داشت: این روز گرامی که منتسب به حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز هفته کرامت نامیده شده است را به همه دختران جامعه اسلامی تبریک می‌گویم.

وی میزان قرب و بعد انسان‌ها را ملاک ارزش‌گذاری و سنجش آن‌ها دانست و افزود: ارزش و جایگاه انسان در این عالم به میزان معرفت و تقوای اوست که برهمین اساس هرچه به خداوند باری تعالی نزدیک‌ و مقرب‌تر باشیم از ارزش بیشتری برخوردار میشویم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که حضرت محمد(ص) افضل‌ترین و اکرم‌ترین انسان در عالم هستی است، تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) به خاطر تقرب و نزدیکی ایشان به خداوند متعال اشرف مخلوقات عالم لقب گرفته اند و این خود درس بزرگی برای بشریت است که هرچه ارتباط با خداوند مستحکم تر باشد، ارزش و منزلت انسان عزت مند تر می شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه معنوی و والای حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) به واسطه مجاهدت‌های بسیاری که در راه خدا انجام داده اند، توانستند در عرصه هستی به مقام والایی دست پیدا کنند.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: مقامی که این بانوی مکرم به دست آورده جز با تقوا و عبودیت حاصل نشده و لازم است که دختران و بانوان جامعه اسلامی نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری  با بیان این که حضرت معصومه(س)، فاطمه(س) دوم است، گفت: ایشان با مقام عصمت تنها یک قدم فاصله داشتند، به همین دلیل خلاء وجود قبر فاطمه زهرا(س) را می‌توان با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) پر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر ضرورت الگوگیری زنان جامعه اسلامی از سیره زندگانی حضرت معصومه(س) تأکید کرد و افزود: هریک از بانوان جامعه اسلامی با الگوگیری از این بانوی بزرگ می‌توانند به شأن و مقام والایی دست پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه زنان طلبه را از تلاشگران عرصه علم، جهاد و فضیلت دانست و در خطاب به آنها تصریح کرد: راه مجاهدت و کسب تقوا برای شما باز است و می‌توانید با نقشی که در عرصه‌های تعلیم و تربیت ایفا می‌کنید به خوبی در راه حضرت معصومه(س) گام بردارید.

توهین به پیامبراکرم(ص) اقدامی مذبوحانه و شیطانی توسط غربی ها

در ادامه این دیدرا حجت‌الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اقدامی مذبوحانه و شیطانی توسط غرب بود که دل هر مسلمانی را به درد آورد و موج بزرگی از اعتراض و خشم در جهان اسلام را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اقدامات دشمن در راستای ضربه زدن به مقدسات اسلام افزود: جهان غرب از قدرت‌گیری و گسترش اسلام به شدت ضربه خورده و با توسل به هر اقدامی درصدد مقابله با ارزش‌های اسلامی است.

حجت الاسلام رحمانی بیداری اسلامی را منشا خشم استکبار جهانی دانست و گفت: بیداری اسلام منجر به زمین خوردن استکبار جهانی شده است که در همین راستا با اقدامات موهن و ضد اسلامی می کوشد اذهان و افکار عمومی جهان نسبت به اسلام را خدشه دار و اسلام را دینی جنگ طلب و ضد آزادی معرفی کند./9461/پ203/س

ارسال نظرات