۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۲۰۱
با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

زنگ شکوفه ها در مناطق زلزله‌زده نواخته شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، به صورت نمادین در روستای زلزله زده کویچ بخش خواجه شهرستان هریس نواخته شد.
زنگ شکوفه ها در مناطق زلزله‌زده نواخته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سراسر کشور زنگ شکوفه ها امروز با شعار « اشهد ان محمد رسول الله » با حضور وزیر آموزش و پرورش در مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر(عج) روستای زلزله زده کویچ بخش خواجه از توابع شهرستان هریس نواخته شد.

 

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان این‌که در زلزله اخیر آذربایجان شرقی مدارس مقاوم‌‎ترین بناهای مناطق ارسباران بوده اند، اظهار داشت: هیچ روستایی در مناطق زلزله‌زده بدون معلم نیست و تمام امکانات آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می گیرد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 461 باب مدرسه در مناطق زلزله زده افزود: از این تعداد 165 باب مدرسه بر اثر زلزله دچار آسیب شدند که تا آغاز فصل علم و دانش بازسازی و مرمت شدند و امروز شاهد بازگشایی مدارس با حضور پرشور دانش‌آموزان این مناطق هستیم.

 

وی از اهدای اقلام فرهنگی، لوازم تحریر و کتاب‌های درسی به تمامی دانش‌آموزان مناطق شهری و روستایی اهر، هریس و ورزقان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید یک میلیون و 200هزار دانش آموز اول ابتدایی در کشور وارد کلاس های درس می شوند.

 

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با تقدیر از همت و همدلی مردم سراسر کشور در امدادرسانی و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مردم مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: دولت تمام عزم خود را برای ساخت خانه‌های بازماندگان این حادثه جزم کرده است.

 

وی از اتمام ساخت نخستین خانه ساخته شده در هفته جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: هیچ شکی وجود ندارد که ملت ایران به تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی این حادثه را به فرصت بزرگی برای پیشرفت و توسعه در منطقه تبدیل خواهند کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات