۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۲۰۸
مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی:

متولی اصلی ساماندهی حجاب در جامعه حوزه های علمیه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی، انتظار برنامه ریزی از دولت در خصوص مسائل فرهنگی را اشتباهی بزرگ خواند و تأکید کرد: از آنجا که حجاب یک مسأله دینی است، مبلغان و حوزه های علمیه نقش اول را در این عرصه عهده دار هستند.
حجاب خوش حجابي همايش دختران خوش حجابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، ‌نخستین همایش بزرگ طرح ملی دختران خوش حجاب مشهد با حضور پرشور صدها تن از دختران محجبه عصر روز گذشته در محل مجتمع وصال برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی(س) در حاشیه نخستین همایش بزرگ طرح ملی دختران خوش حجاب در مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هدف از اجرای این طرح را تثبیت حجاب دختران محجبه دانست و گفت: از آنجا که حجاب یک مسأله دینی است، مبلغان و حوزه های علمیه نقش اول را در این عرصه عهده دار هستند.

 

وی انتظار برنامه ریزی از دولت در خصوص مسائل فرهنگی را اشتباهی بزرگ خواند و افزود: فرهنگ متعلق به یک شخص و گروه نیست بنابراین همه باید همیاری کنند گرچه متولی اصلی، حوزه های علمیه بوده و هستند.

 

مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی اظهار داشت: حوزه باید پیشگام باشد، برنامه ارائه دهد و دولت نیز موظف به حمایت است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم پور تصریح کرد: ما وظیفه خود می دانیم که این طرح را در سطح ملی فراگیر کنیم اما در حال حاضر به دلیل نبود حمایت مالی لازم، طرح خوش حجابی شهری تنها در شهرهای  ارومیه، ساری، مشهد و کاشان اجرا شده است.

 

با نگاه سیاسی نمی توان طرح های فرهنگی را پیش برد

وی در خصوص حمایت های دولتی از اجرای طرح های حجاب موسسه ریحانة النبی خاطرنشان کرد: دولت کاملا در جریان طرح ها و فعالیت های موسسه قرار دارد و در ارائه گزارش هایی که از سوی وزارت کشور صورت می گیرد، فعالیت های این موسسه در صدر گزارشات قرار دارد اما چون دولت نگاه سیاسی به این مسأله فرهنگی دارد و ما نمی توانیم اینگونه عمل کنیم، تعاملمان با دولت بسیار سرد است.

 

وی با تأکید براینکه نمی توان با نگاه سیاسی طرح های فرهنگی را پیش برد، افزود: بسیاری برنامه های موسسه اکنون آماده اجرا هستند که به دلیل نبود اعتبار کافی، بلاتکلیف مانده است هر مجموعه ای اعم از دولتی و غیردولتی که با نگاه درست  و در راستای اهداف موسسه بخواهد کمک کند، استقبال می کنیم.

 

حضور بیش از 200 مبلغ به عنوان مربیان حجاب در طرح های ریحانة النبی

 مدیر مرکز حجاب ریحانة النبی(س) با اشاره به حمایت علما و مراجع تقلید از طرح های حجاب این مرکز، تصریح کرد: جهت غنا و اثرگذاری هرچه بیشتر طرح ها، در مجموع، از بیش از 200 مبلغ در سطح کشور به عنوان مربی بهره گیری شده است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم پور با اشاره به استقبال بالای دانش آموزان و خانواده های آنان از میزان اثرگذاری طرح مدارس، ابراز داشت: قطعا همکاری آموزش و پرورش در اجرای موثر طرح نقش مهمی داشته و دارد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 15 هزار دانش آموز در 85 مدرسه در سطح کشور تحت پوشش این موسسه هستند که با توجه به نبود حمایت های مالی و عدم جذب و تأمین بودجه، در حال حاضر امکان توسعه طرح در سایر شهرها و یا مناطق آموزش و پرورش وجود ندارد.

 

لازم به ذکر است، در طرح خوش حجابی شهری که سال گذشته اجرای آن پس از شهرهای ارومیه و کاشان، همزمان با میلاد امام رضا(ع)در مشهد نیز آغاز شده است، بانوان حوزوی در سطح شهر به دختران محجبه هفت تا 14 سال کارت خوش حجابی داده و آن ها را ثبت نام اولیه می کنند. این دختران پس از مراجعه به مراکز حجاب ریحانة النبی و تکمیل پرونده، هرچه بیشتر در سطح شهر به صورت محجبه دیده شوند از امتیاز و تسهیلات بیشتری برخوردار می شوند.

 

گفتنی است، موسسه ریحانة النبی که در حرکتی خودجوش به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه قم راه اندازی شده است، در زمینه ترویج فرهنگ حجاب در سطح مدارس ابتدایی فعالیت دارد و شعبات آن هم اکنون در شهرهای اصفهان، ارومیه، ساری، شیراز، کاشان، تهران و شهر ری و مشهد فعالیت دارند. علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی مرکز به نشانی www.rih.ir مراجعه کنند./930/پ202/ب

ارسال نظرات