۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۲۱۲
امام جمعه سنقر:

دنیای اسلام متوجه حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام برقراری گفت: امروز دنیای اسلام متوجه حوزه‌های علمیه است و حوزه ها با توجه به قدمت و قداستی که از دیرباز داشتنه اند می توانند هدایت کننده و پاسخ گوی جهان اسلام باشند.
حوزه علميه

حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه سنقر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان کرد: با توجه به شرایط بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده حوزه‌های علمیه باید بیش از گذشته به روز بوده، آماده پاسخ‌گویی به همه شبهات و سؤالات باشند.

 

وی ادامه داد: حقیقت این است که امروز دنیای اسلام متوجه حوزه‌های علمیه ما است و حوزه‌ها با توجه به قدمت و قداستی که از دیرباز داشتنه اند می توانند هدایت کننده و پاسخ گوی جهان اسلام باشند.

 

امام جمعه سنقر افزود: امیدواریم بتوانیم خلأهایی که سالیان متوالی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام به خاطر محروم‌بودن مسلمانان از حقیقت اسلام به وجود آمده بود را مرتفع کرده، حوزه‌های علمیه نیز با انجام وظیفه و تلاش روزافزون بتواند رسالت اصلی خود را انجام دهند.

 

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: طلاب و فضلا باید در جهت گسترش حوزه‌های علمیه، گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌ها تلاش کنند و ان شاء الله شاهد تولیدات علمی بیشتر در سطح حوزه باشیم تا بتوانیم هم خود را مجهز به دو بال علم و تقوا کرده و هم چراغ هدایت برای جامعه بشریت باشیم.

 

وی در توصیه ای به طلابی که امسال وارد حوزه علمیه شدند، ابراز داشت: طلاب بیشتر روی بعد خداشناسی و معرفت توحیدی کار کنند و برای موفقیت و توفیق الهی باید با تمام وجود به این نکته برسند که تنها عامل تأثیر‌گذار خداوند متعال است و نهایت علم این است که کارها به خدا واگذار شود.

 

امام جمعه سنقر ادامه داد: طلاب عزیز باید خود را سرباز و مروج دین بدانند و همیشه خداوند را برای این توفیق و نعمت سپاسگزار باشند.

 

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم طلاب موفق و اثرگذار در جامعه تربیت کنیم باید متوجه سه وظیفه مهم و اساسی باشیم، اولین وظیفه اصلی در حوزه‌ها خودسازی است و طلاب از همان آغاز راه در حوزه های علمیه به تهذیب نفس بپردازند.

 

حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: مرحله دوم خانواده است و طلاب تبلیغ و هدایت را باید از خانواده خود آغاز کنند، پس از خانواده بحث ساخت جامعه بر دوش طلاب و روحانیون است، پس از تحصیل و خودسازی نوبت به مرحله انذار و تبلیغ معارف اسلام در سطح جامعه می‌رسد.

 

امام جمعه سنقر افزود: دنیای امروز ما را مکلف می کند به این مسأله که در بحث جامعه سازی و حرکت دادن جامعه به سوی ارزش‌های والای الهی و انسانی حوزه های علمیه بیش از گذشته تلاش کنیم.

 

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم در سال تحصیلی جدید طلاب علوم دینی بیش از پیش در تهذیب، تحصیل، تحقیق و پژوهش تلاش کنند./967/ت302/س

ارسال نظرات