۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۹۲۴۳

همایش بزرگداشت امامزادگان اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان این استان به مناسبت دهه کرامت همزمان با سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام مشهوري

حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به تشریح ویژه برنامه‌های این مرکز در دهه کرامت پرداخت و اظهار داشت: همایش بزرگداشت امامزادگان با هدف شناساندن و معرفی امامزاده‌های استان به عموم مردم به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که در مرکز استان امامزاده صالح(ع) به عنوان محل برگزاری این همایش انتخاب شده است، افزود: جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشاء این مراسم با حضور سخنرانان برجسته استانی شروع می شود و جشن و مدیحه سرایی و تجلیل از خادمین امام زاده ها جزو برنامه های پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام مشهوری با اشاره به این‌که زیارت آل یاسین بعد از اتمام مراسم نیز قرائت خواهد شد، تصریح کرد: بقعه امامزاده حلیمه خاتون اردبیل نیز در طول دهه کرامت میزان بانوان با سخنرانی اساتید حوزوی و مداحی، دعای توسل و تجلیل از خادمان خواهر بقعه خواهد بود.

 

وی افزود: امامزاده سیدابراهیم خمس شهرستان خلخال نیز روز دوم مهر ماه از ساعت 20 میزبان همایش بزرگداشت امامزادگان استان خواهد بود که سخنرانی حجت الاسلام همتی و برنامه های مداحی، دعای توسل و برپایی نمایشگاه فرهنگی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در شهرستان مشکین شهر بقعه امامزاده سید سلیمان(ع) واقع در بخش فخرآباد نیز چهارم مهر ماه میزبان مردم حسینی و مذهبی منطقه خواهد بود و در این بقعه نیز طبق روال برنامه های متعددی برگزار می شود و از خادمین امامزاده‌های این شهرستان تجلیل می شود.

 

وی با بیان این‌که با آغاز دهه کرامت 4 برنامه فرهنگی با محوریت امامزاده‌ها در بقاع متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود، اظهار داشت:این برنامه‌ها در قالب معرفی امامزاده‌ها، کرامات و زندگینامه‌های آنها خواهد بود، که هزینه برگزاری این مراسم‌ها از محل بودجه‌های فرهنگی امامزادگان تامین خواهد شد.

 

حجت الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود از احداث 58 مسجد در مناطق روستایی استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: روز گذشته احداث مسجد روستای مغانلو از توابع بخش کوراییم نیز با هدف توسعه و ترویج فعالیت های دینی و مذهبی در مناطق محروم و روستایی آغاز شد.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل این مسجد در زمینی به مساحت200 مترمربع با اعتبار اولیه 350 میلیون ریال که توسط اهالی همین روستا جمع آوری شده احداث می شود./935/پ203/س

ارسال نظرات