۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۹۲۴۹

مردم مصر خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شدند

خبرگزاری رسا ـ قاهره در ادامه واکنش به فیلم موهن آمریکایی علیه پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص)، نهادهای مردمی و شخصیت های سیاسی و مطبوعاتی مصر تحریم کالاهای آمریکایی را خواستار شدند.
تحريم کالاهاي آمريکايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، سازمان های مردمی و شخصیت های سیاسی و رسانه ای مصر تحریم کالاهای آمریکایی را به منظور اعمال فشار بر دولت آمریکا برای پیگرد و مجازات عوامل تهیه کننده این فیلم موهن و عذرخواهی آنان از مسلمانان خواستار شده اند.


براساس این گزارش، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مصر، افزایش درخواست های فعالان سیاسی برای تحریم کالاهای آمریکایی که در شبکه ارتباط اجتماعی منتشر شده است، می تواند خسارت های زیادی به شرکت های آمریکایی وارد کند.

 

ربیع شاهین کارشناس اقتصادی مصر، گفت: تحریم کالاهای آمریکایی، سلاحی موثر و بسیار فعال است و به شرکت های آمریکایی خسارت بسیاری وارد خواهد کرد.


وی بر لزوم تحریم اقتصادی آمریکا از طریق تحریم شرکت های آمریکایی که بازارهای کشورهای عربی و اسلامی را اشغال کرده اند، در واکنش به توهین علیه رسول گرامی اسلام تاکید کرد.


برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که سروسامان دادن به اوضاع داخلی مصر و حمایت از تولید کالاهای داخلی و تکیه نکردن به کالاهای کشورهای غربی که اخیرا به حضرت محمد(ص) اهانت کردند و درصدر آنها آمریکا، مساله ای است که می تواند به گسترش طرح تحریم کالاهای آمریکایی کمک کند.


محمد عبدالجواد نویسنده و روزنامه نگار مصری، گفت: تحریم کالاهای غربی و آمریکایی مستلزم هماهنگی در سطح محافل مردمی و رسمی در کشورهای عربی و اسلامی است که این هماهنگی در شرایط فعلی دشوار به نظر می رسد.


وی ادامه داد: در برخی موارد مانند کالاهای مصرفی، رستوران ها و مراکز ارائه کننده خدمات مانند بعضی مراکز مشهور از جمله رستوران های کنتاکی و برخی از نوشابه های گاز دار، این تحریم ها با موفقیت صورت می گیرد و شاهد نمونه هایی از آن بوده ایم.


شهروندان مصری ابراز امیدواری کرده اند که درخواست برای تحریم کالاهای آمریکایی به تحرکات مردمی تبدیل شود و اعمال فشار بر دولت آمریکا را با هدف بازخواست عاملان تهیه فیلم موهن به حضرت محمد(ص) و عذرخواهی رسمی آنان از مسلمانان به خاطر نمایش این فیلم و توهین به احساسات مسلمانان به دنبال داشته باشد./994/د101/ک

 

ارسال نظرات