۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۹۳۴۲
رییس دیوان‌عالی کشور:

حوزه نیاز دستگاه قضا به قاضی عادل و متعهد را تامین کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دیوان عالی کشور یکی از وظایف حوزه علمیه را تربیت و پرورش قاضی دانست و گفت: اگر حوزه‌های علمیه به فکر تربیت قضات متعهد نباشند این امر مهم و ضروی بر عهده افراد نا اهل یا بی اطلاع قرار می‌گیرد.
آيت‌الله احمد محسني گركاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی رییس دیوان عالی کشور صبح امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، وظیفه قوه قضاییه و قضات را در قبال مردم سنگین ارزیابی کرد و خواستار تقویت این مجموعه شد.
رییس دیوان عالی کشور یکی از اولویت‌های حوزه علمیه را تربیت مجتهد، مبلغ و قاضی خواند و ابراز داشت: مراجع تقلید و علمای حوزه در این راه نقش اساسی را بر عهده دارند و می‌توانند با رهنمودهای خود این امر مهم را محقق کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی با بیان این‌که حوزه در راه تقویت فرهنگی، اخلاقی و توسعه علمی گام‌های ارزشمندی را برداشته است، اظهار کرد: امروز نیازمند تربیت و پرورش قضات مؤمن، عادل و عالم هستیم.
رییس دیوان عالی کشور اضافه کرد: اگر حوزه‌های علمیه به فکر تربیت قضات متعهد نباشند این امر مهم و ضروی بر عهده افراد نا اهل یا بی اطلاع  قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید از جایگاه مناسبی در میان مردم برخوردار هستند، ابراز داشت: نصایح و رهنمودهای مراجع تقلید در پیشبرد امور قضایی و اجتماعی بسیار مؤثر است.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی بر ضرورت تقویت دستگاه قضایی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: مراجع تقلید در تقویت این مجموعه نقش بسزایی دارند و با پیام خود می توانند قوه قضاییه را راستای خدمت به نظام اسلامی کمک کنند.
رییس دیوان عالی کشور با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که روحانیت باید وارد عرصه قضایی شود، خاطرنشان کرد: با شنیدن این پیام خدمت حضرت آیت‌الله گلپایگانی رسیدم، ایشان نظام اسلامی را تأیید کردند و تشکیل آن را از آروزهای خود دانستد و در رابطه با حضور روحانیت در مسائل قضایی گفتند؛ تا چه کسی در این عرصه وارد شود.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید قوه قضاییه را مدیریت کند و این مجموعه تحت نظر و اشراف مراجع تقلید کار خود را ادامه دهد./927/پ202/ج    

         

ارسال نظرات