۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۳۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رشد قارچ گونه کلیساهای خانگی زنگ خطری جدی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به گسترش کلیساهای خانگی در شهرها، این مسأله را بر خلاف قانون دانست.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی قرآنی تبلیغات اسلامی بهشهر، با اشاره به این که این مجتمع قرآنی منشأ خیری برای این شهرستان است که می تواند تأثیر بسزایی در گسترش فعالیت های دینی داشته باشد، گفت: کمبود وجود این فضای آموزشی و تبلیغی در شهرستان احساس می شد و اکنون با برنامه ریزی بهتری می توانیم در جهت رفع مشکلات فرهنگی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به وجود روحانیت متقی و آگاه در جامعه، افزود: خوشبختانه روحانیت همواره در خدمت دین بوده و هستند و باید از پتانسیل آنها در عرصه تبلیغی بیشتر بهره گرفته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که استعدادها و نیازهای جامعه باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد، گفت: دستگاه های متولی باید با شناسایی و ساماندهی روحانیان مجرب از توان تبلیغی آنها در بخش های مختلف فرهنگی و دینی استفاده کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که روحانیت و شهدا، سفره نعمت انقلاب را برای ما پهن کرده اند و ما باید از این نعمت بدرستی استفاده و بهره برداری کنیم، اظهار داشت: باید در جامعه اسلامی مراقب اعمال، رفتار و برنامه ها بود تا خدای ناکرده نقطه ضعفی برای سوء استفاده دشمنان باقی نماند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار نسبت به گسترش کلیساهای خانگی در شهرها، این مسأله را بر خلاف قانون دانست و با بیان این که کلیسا و دیگر مذاهب و ادیان الهی مورد پذیرش ما هستند، خاطرنشان کرد: تشکیل و رشد قارچ گونه کلیساهای خانگی یک هشدار است که باید مراقب بود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری در ادامه سخنان خود بر رعایت قانون از سوی همگان تأکید کرد و گفت: همه به ویژه کارگزاران و مسؤولان نظام باید مراقب رفتار و اعمال خود باشند و تنها در مسیری که قانون مشخص کرده گام بردارند.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل  تبلیغات اسلامی مازندران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به این که اعتبارات فرهنگی بسیار کم است و باید در این راستا با برنامه ریزی در جهت اجرای برنامه های فرهنگی گام برداریم، گفت: همه ما موظف به برگزاری مطلوب برنامه های فرهنگی هستیم و باید با هر اعتبار تخصیص یافته در جهت گسترش مسائل فرهنگی تلاش کنیم.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد و تأثیر آن در مجامع بین المللی تصریح کرد: این اجلاس قدرت و اقتدار نظام و رهبری ما را به رخ جهانیان کشید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از راه اندازی سایت تبیان در بهشهر خبر داد و گفت: در حا حاضر شهرستانهای بابل، چالوس و ساری دارای سایت تبیان هستند و به زودی این سایت در بهشهر راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: تأسیس مدارس معارف نیز از دغدغه های مهم ما است که این مدرسه نیز به زودی در چالوس افتتاح و در شرق مازندران نیز در بهشهر در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و در این راستا از حضور نمایندگان مجلس در ادارات و برنامه های فرهنگی استفاده کنند./950/پ202/ج

ارسال نظرات