۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۴۱۰
با حضور امام جمعه یزد؛

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران یزد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان یزد با حضور امام جمعه این شهر در مدرسه علمیه الزهراء(س) برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي مدرسه علميه خواهران يزد

به گزارش خبرگزاری رسا، در این مراسم آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد طلاب را به تواضع و فروتنی در عمل فرا خواند و گفت: ما باید پرچمدار حرکت خوبی‌ها و چراغ‌های راه هدایت مردم باشیم.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه‌های علمیه ساختن انسان است، افزود: اینکه انسانی چراغ راه مردم باشد و تابلوی هدایت باشد، تفاوت دارد با کسی که می‌خواهد مهندس یا پزشک شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد:‌ اگر کسی می‌خواهد انسان‌ساز باشد، باید خود را ساخته باشد و خود را آزموده باشد. خود باید حسد، خودخواهی و تکبر را کنار بگذارد و در عوض فروتنی و تواضع داشته باشد.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به تقاضای فراوان ثبت نام و ورود به حوزه‌های علمیه خواهران در یزد علت این امر را مذهبی و علمی بودن شهر و استان یزد دانست و افزود: بهترین علم‌ها در حوزه فرا گرفته می‌شود، در حوزه ادبیات عرب خوانده می‌شود که کلید فهم قرآن است، در حوزه احکام بانوان تدریس می‌شود که نیاز مبرم بانوان است، اینجا فقه آل محمد(ص)،تفسیر، عقائد، تاریخ و سیره پیامبران که علوم ضروری است تدریس می‌شود.

در این مراسم محمود خالقی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی با اشاره به اینکه انسان خلیفه‌الله است و همه چیز برای انسان خلق شده است، اظهار کرد: انسان برای عبادت خدا خلق شده است پس باید قدر این نعمت را بداند و از لحظه‌های عمر خود برای خدمت به خدا و خلق خدا استفاده کند. /907/د102/ی

ارسال نظرات