۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۳۹۴۹۰
حجت الاسلام پورمحمدی:

نظارت گریزی یکی از مشکلات دستگاه های اجرایی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور مشکل نظارت در کشور ما ترتیب اثر ندادن است چراکه از لحاظ قانون، کمبود وجود ندارد ولی شاهدیم که برخی به اجرای قوانین ملتزم نیستند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز در اجتماع مردم گروهی از مردم در مسجد کریم خان تبریز اظهار داشت: اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام اقدامی غیرقابل بخشش از سوی پیروان تمام ادیان الهی است.

وی با تشریح اهداف تولیدکنندگان آمریکایی صهیونیستی این فیلم موهن خاطرنشان کرد: هدف استکبار از این اهانت بی‌شرمانه تفرقه میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان الهی است، این اقدام مذبوحانه به‌قدری مورد انزجار و نفرت عمومی قرار گرفته که حتی غیرمسلمان‌ها نیز در محکومیت آن اعتراض کرده‌اند.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر این‌که رژیم های مستکبر و سلطه‌گر غربی با چنین اقداماتی اضمحلال خود را تسریع می بخشند، گفت: این اقدامات نشان از کم رنگ شدن ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه بشری دارد، چون پیامبر اسلام مظهر حسن اخلاق و دلسوز و خیرخواه بشریت بود. 

رییس سازمان بازرسی کل کشور علت اقدام اخیر قدرت های سلطه‌طلب در ایجاد تفرقه میان مسلمانان را ترس آنها از بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: موج این بیداری حتی به داخل کشورهای آنها نیز کشیده شده و اعتراض 99 درصدی نمونه ای از این اعتراض است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بر اساس اصل 174 قانون اساسی کشور نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور وظیفه اصلی سازمان بازرسی است، اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به 30 هزار شعبه بانک و یا شبه بانک با 300 هزار نفر کارمند و پرسنل در کشور مشغول فعالیت هستند که ما در کل کشور تنها 2 هزار نفر پرسنل داریم. 

حجت الاسلام پورمحمدی با انتقاد از عدم نظارت‌پذیری برخی دستگاه‌های دولتی عنوان کرد: نظارت‌گریزی یکی از مشکلات دستگاه‌های دولتی ما است و هنوز فرهنگ نظارت در کشور جا نیفتاده است، تأسف‌بارتر اینکه از یک نظارت‌ستیزی گسترده در کشور نیز روبه رو هستیم و مدام علیه بازرسی جوسازی می‌کنند. 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که نظارت همگانی یکی از آسیب‌ها و چالش‌های نظام اداری و نظام اجتماعی ما است، افزود: مشکل نظارت در کشور ما ترتیب اثر ندادن است چراکه از لحاظ قانون، کمبود وجود ندارد ولی شاهدیم که برخی به اجرای قوانین ملتزم نیستند. 

وی گفت: امر معروف و نهی از منکر آن است که در مجاری مختلف زندگی مردم حاضر و ناظر باشد که همان نظارت عمومی و همگانی است، این نظارت باید در همه حوزه‌ها و توسط همه انجام شود، اگر این اتفاق بیافتد آثار وعده داده شده در آیات و روایات به وجود می‌آید، اگر آثار آن محقق نشد، مشخص می‌شود تلقی ما از امر به معروف و نهی از منکر اشتباه است./935/پ202/ج

ارسال نظرات