۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۹۵۰۷
امام جمعه موقت اردبیل:

تقدس‌زدایی محور حرکت لیبرالیسم و صهیونیسم است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین فروغی گفت: دشمنان در پروژه‌ای دراز مدت تلاش دارند با سیاست اسلام‌هراسی، حقیقت اسلام، نبوت و مسلمانان را وارونه جلوه دهند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت ازدبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان اخیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در محکومیت اهانت به پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: امت اسلامی هم‌صدا با مردم لبنان فریاد «لبیک یا رسول الله» را سر می دهند و به دشمنان اسلام اعلام می کنند؛ تمام عالم فدای پیامبر نور و رحمت است.

 

وی با تحلیل و بررسی علل و عوامل وقوع این اهانت بی‌سابقه اهانت به مقدسات اسلامی خاطرنشان کرد: اگر زمانی که امام راحل فتوای مهدور الدم بودن سلمان رشدی را صادر کردند؛ همه امت اسلامی یکپارچه حرکت می‌کردند دیگر امروز شاهد چنین گستاخی نظام استکباری نبودیم.

 

امام جمعه موقت اردبیل به توجهی‌ به گستاخی‌های گذشته استکبار را عامل وقوع چنین مساله دلخراش و تلخ دانست و گفت: در طظول سال‌های گذشته شاهد هتک حرمت قرآن کریم و نبی مکرم اسلام بوده‌ایم، اما سران خودفروخته برخی کشورهای اسلامی آن‌گونه که باید نتوانستند موضعی قاطع داشته باشند، حاصل آن تولید این فیلم موهن است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فروغی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام رحمت عالمیان است، آنان که چشم و گوش خود را به حقایق هستی بسته‌اند، از این رحمت بی منتها بی بهره خواهند بود، نور نبی مکرم اسلام خاموشی ندارد، چنین اقدامات موهن و مذبوحانه‌ای در نهایت به ضرر دشمنان تمام خواهد شد.

 

وی اهانت به پیامبر نور و رحمت را اوج کینه‌توزی و کج‌اندیشی دشمنان اسلام و دیر ادیان الهی دانست و افزود: دشمنان در پروژه‌ای دراز مدت تلاش دارند با سیاست اسلام‌هراسی، حقیقت اسلام، نبوت و مسلمانان را وارونه جلوه دهند، در حقیقت تقدس‌زدایی محور حرکت لیبرالیسم و صهیونیسم است.

 

امام جمعه موقت اردبیل اهانت به اسلام را بی‌احترامی به پیروان دیگر ادیان الهی نیز دانست و گفت: منطق اسلام قلوب بشریت را تسخیر کرده است، چراکه مفاهیم عالی این دین مبین الهی ریشه در فطرت بشریت دارد، دشمنان بدانند که قبح‌زدایی از چنین اعمال ننگینی هیچگاه محقق نخواهد شد، چراکه خط قرمر امت اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فروغی نبی مکرم اسلام را هویت و شناسنامه امت اسلامی دانست و تصریح کرد: ترس واقعی استکبار از بیداری اسلامی و مقاومت با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران در دوران دفاع مقدس است، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت دندان طمع نظام سلطه از امت اسلامی را خواهد کشید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی به عموم طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار داشت: امیدواریم نظام آموزشی کشور در کنار تعلیم به مسائل تربیتی نیز توجه ویژه داشته باشد، چراکه انسان در سایه اخلاق، معرفت و ایمان می‌تواند از رجس، کفر و معصیت و زشتی دور باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات