۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۵۳۳
شفیعی سروستانی:

اندیشه اصلی حاکم بر هالیوود متعلق به صهیونیسم است

خبرگزاری رسا - اسماعیل شفیعی سروستانی بابیان این که تولید فیلم در هالیوود تحت نظر یهودیان انجام می شود، گفت: هزار و هشتصد نویسنده و طراح سینمایی یهودی در هالیوود وجود دارد و این نشانگر این است که اندیشه اصلی حاکم بر هالیوود متعلق به یهودیان است.
شفيعي سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل شفیعی سروستانی،نویسنده و پژوهشگر حوزه مهدویت، شامگاه روز گذشته  در نشست بررسی تصویر اسلام در هالیوود با اشاره به تاریخچه هالیوود و بنیان گذاران آن بیان داشت: جماعت بزرگی از بنی اسراییل که در اروپای شرقی و بخشی از اروپای مرکزی زندگی می کردند، همواره مورد آزار و اذیت اروپایی ها قرار داشتند که در نتیجه تصمیم به مهاجرت به آمریکا را گرفتند، سپس در نیویورک با ادیسون و یارانش آشنا شدند و سینما را از دست ادیسون و یارانش خارج ساخته، به کالیفرنیا رفته و هالیوود را تأسیس کردند.

وی با بیان این که به استناد منابع معتبر هالیوود در دامن یهود متولد شد و شیر خورد، اظهار داشت: کتاب امپراطوری هالیوود یکی از معتبرترین کتاب ها درباره هالیوود است که جزء صد کتاب برتر آمریکا شناخته شده است و در آن میخوانیم: اولین فیلم برجسته هالیوود به نام مرد زن نما در سال 1914 میلادی ساخته شد و تا سال 1913 فیلم های کوتاه در هالیوود ساخته می شد که با فیلم مرد زن نما در واقع هالیوود پا به عرصه وجود گذاشت و در خلال جنگ جهانی اول هالیوود به پایتخت سینمای جهان تبدیل شد.

شفیعی سروستانی با اشاره به جمله ای در این کتاب مبنی بر این که تأسیس هالیوود بدون توطئه بوده است و یهودیان تصادفا قمار، شراب خواری و دیگرعادات زشت خود را به بخشی از فرهنگ آمریکا تبدیل کردند، ابراز داشت: این جمله کاملا اشتباه است و در واقع نویسنده کتاب با خوش بینی به قضیه هالیوود نگاه می کند.

این پژوهشگرحوزه مهدویت با بیان این که به اعتراف عموم مورخان، تاریخ آمریکا اساسا یک تاریخ یهودی است و یهودیان حاشیه نشین شهر های بزرگ اروپایی مانند لهستان و آلمان بودند، گفت: بعد از تأسیس هالیوود توسط یهودیان ابتدا در آن فیلم های صامت ساخته می شد و همچنین قدرتمندترین مؤسسات استعداد یابی توسط یهودیان اداره می شده است.

شفیعی سروستانی با اشاره به این که در سال 1936 میلادی از هشتاد و پنج تولید کننده سینمایی در هالیوود، 53 نفرشان یهودی بودند، اظهار داشت: اقتصاد، سیاست، ارتش و رسانه چهار رکن قدرت هستند و امروز شاهد شکل گیری یکی از ارکان قدرت به نام رسانه هستیم.

وی با بیان اهمیت و قدرت رسانه در جهان امروز، گفت: در عصری به سر می بریم که قبل از آن که فرماندهان نظامی وارد عمل بشوند رسانه ها دشمنان را مغلوب می کنند و قبل از این که صدای توپ و خمپاره به گوش برسد رسانه ها رعب و وحشت می آورند و رسانه امروز در صدر ارکان قدرت قرار دارد.

شفیعی سروستانی به وجود چهارهزار سالن سینما در آمریکا اشاره کرد و افزود: علی رغم وجود سینماهای خانگی در آمریکا این چهار هزار سالن سینما در آمریکا فعال است و این در حالی است که ما در ایران بیش از دویست و بیست سالن فعال سینما نداریم.

این نویسنده و روزنامه نگار با تأکید بر این که تولید فیلم در هالیوود تحت نظر یهودیان انجام می شود، گفت: هزار و هشتصد نویسنده و طراح سینمایی یهودی در هالیوود وجود دارد و این نشان گر این است که اندیشه اصلی حاکم بر هالیوود متعلق به یهودیان است.

شفیعی سروستانی با بیان این که رؤیا سازی در فیلم های هالیوود اهمیت بسیاری دارد، اظهار داشت: رؤیا باعث «انسلاخ از عالم واقعی و غفلت از حقیقت هستی» «اشتیاق به لعب و اشتغال به لهو دنیوی» «جلوه یافتن و زینت حیات این جهانی» «تولد سبک جدیدی از زندگی برای بودن و زیستن مطابق با خاستگاه ابلیس»می شود و این ها عواملی هستند که منجر به این امر شده است.

این پژوهشگر حوزه مهدویت رؤیا را جعبه جادویی سامری عصر جدید برای اهل بت پرستی نوین دانست و گفت: رؤیا سازی لازمه تداوم و بسط فرهنگ و تمدن غربی است و سینمای رؤیا ساز از لوازم ذات تمدن غربی و مبتنی بر مذهب اصالت مجاز است.

وی همچنین ارائه سبک ویژه ای از زندگی برای همسان سازی( رؤیای آمریکایی )، زمینه سازی برای اجرای استراتژی های فرامنطقه ای غرب یهودی، تازه نگهداشتن عنصر دشمن تهدید کننده در مناسبات فرهنگی و اجتماعی مردم آمریکا، القای ایدئولوژی قرن بیستمی آمریکا به بهانه های مختلف، مشروعیت بخشیدن به تکنولوژی غرب، زمینه سازی برای دامن زدن به جنگ های آخرالزمانی، به عقب انداختن تاریخ مرگ فرهنگ و تمدن غربی و زمینه سازی برای تحریف حقایق تاریخی را به عنوان استراتژی های سینمای هالیوود نام برد

شفیعی سروستانی با اشاره به علت تمرکز سینمای هالیوود بر روی اعراب و مسلمانان، اظهار داشت: تصویر اعراب قرین با اسلام است و باورهای اسلامی را به ذهن متبادل می کند و در نتیجه بد کردن اعراب، بد کردن اسلام را در خودش پنهان دارد.

این پژوهشگر حوزه مهدویت، «معرفی تمدن تکنولوژیک غرب به عنوان سرآمد همه قدرت ها و ثروت ها» «حسود کردن تمدن های سایر نسبت به تمدن آمریکایی» «بیان این که تمام راه های خیر به آمریکا ختم می شود» و «سپاس گزاری کردن تمام خلق عالم از تکنولوژی آمریکا» را به عنوان وجوه و مصالح مشترک در سینمای هالیوود نام برد.

شفیعی سروستانی با اشاره به جمله جک والنتین، رییس سازمان سینمایی آمریکا مبنی بر این که واشنگتن و هالیوود از یک دی.ان.ای سرچشمه می گیرند، ابراز داشت: برآیند نهایی آثار هالیوودی مقابله با دین و دینداران و غالب ساختن فرهنگ ملحدانه و مشرکانه است.

وی ابراز داشت: بعد از بررسی نهصد فیلم به این نکته می رسیم که نوعی جهت گیری از روز اول در هالیوود علیه اعراب بوده است به طوری که چیزی قریب به سیصد فیلم در هالیوود ساخته شده است که مشخصا در آن ها تصویری بد و خشن از اعراب، شرقی ها و مسلمانان را به نمایش گذاشته است.

شفیعی سروستانی با اشاره به جمله جک شاهین مبنی بر این که به سختی می توان در فیلم های غربی فیلمی را پیدا کرد که معرف باهوشی و کمالات اعراب باشد، گفت: از سال 1896 تا سال 2009 میلادی، نهصد فیلم و در دهه چهل و پنجاه میلادی صد کارتون درباره اعراب و مسلمانان ساخته شده است و حتی بخش بزرگی از رسانه های پر قدرت جهان اسلام را همین آثار پر می کند.

وی با بیان این که رنگ قرمز که سمبل خشونت است از دهه نود جای خود را به رنگ سبز داده است، بیان داشت: هالیوود برای تماشاگران غربی مسلمانان را به عنوان افرادی معرفی کرد که باید از آنها ترسید و همواره رویکرد دهه نود سیاست خارجی آمریکا نسبت به جهان اسلام، داشتن یک دشمن فرضی بود که باید دائما با آن جنگید.

شفیعی سروستانی با اشاره به جمله برایان ادوارد مبنی بر این که بعد از فروپاشی شوروی اعراب و مسلمانان به عنوان دشمن در فیلم های هالیوودی معرفی شدند، موارد زیر را : «ظهور تمام قد بحران و بن بست در میان مناسبات جاری» «دور خیز یهود برای اجرای جهان تک حکومتی» «ظهور مصادیق پیشگویی های گذشته» «گفت وگو از پایان تاریخ»را از عوامل مؤثر در اسلام ستیزی فیلم های هالیوودی دانست. /959

 

 

ارسال نظرات