۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۳۹۵۶۸

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایران -تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه جاری درمحل نمایشگاه‌های بین المللی تبریز آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هشتم مهر در محل نمایشگاه‌های بین المللی تبریز گشایش خواهد یافت.

 

وی با بیان این‌که مدت برگزاری نمایشگاه یک هفته و در صورت استقبال علاقه‌مندان قابل تمدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور 20 نمایندگی انتشارات خارجی و 60 ناشر داخلی با عرضه 110 هزار عنوان کتاب در تمامی سالن‌های نمایشگاهی تبریز همراه خواهد بود.

 

داننده با بیان این‌که ساعات بازدید از 13 تا 20 تعیین شده است، تصریح کرد: نمایندگی انتشاراتی از کشورهای آلمان، انگلستان، روسیه، هند، عربستان، مصر، هلند و ... در بخش بین‌الملل این نمایشگاه حضور دارند که به جرأت می توان گفت نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران جایگاهی غیرقابل مقایسه با دیگر استان‌ها دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فروش 7 میلیارد ریال بن کتاب در محل نمایشگاه کتاب به صورت الکترونیکی خبر داد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی با گستره بین‌المللی نیازمند عزم و همت همگانی به ویژه دست‌اندکاران و متولیان مربوطه در استان است که انتظار می رود بیش از این‌ها اداره کل ارشاد را یاری کنند.

 

وی افزود: اگر اعتقاد داریم که نمایشگاه کتاب تبریز بایستی جایگاهی بیش از این‌ها داشته باشد، انتظار داریم نهادهای استانی در این مساله مشارکت داشته باشند، برخی ارگان‌ها که خریدهای فرهنگی خود را از نمایشگاه کتاب تهران دارند، اگر تنها این مورد را در نمایشگاه کتاب تبریز انجام دهند، شاهد استقبال انتشارات برجسته و موفق برای شرکت در نمایشگاه تبریز خواهیم بود.

 

داننده تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و مهارتی، سخنرانی‌های تخصصی، گفتمان‌های دینی، مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه‌ عکس زلزله ارسباران، ترویج اندیشه‌های امام راحل، سرای اهل قلم، پاسخگویی به شبهات دینی و ویژه برنامه های قرآنی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از توزیع 30 هزار جلد کتاب از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز، نمایشگاه مطبوعات محلی و نمایندگی خبرگزاری‌ها نیز در محل سالن شهریار برپا خواهد شد.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره عکس رضوی در چهارم مهرماه تصریح کرد: بیش از 2800 اثر از 358 عکاس سراسر کشور به این جشنواره اثر فرستاده بودند که برگزیدگان همزمان با مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات