۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۹۵۸۰
لحظه های ماندگار(13)؛

نگذاشتند عسل شهادت را بچشیم

خبرگزاری رسا ـ بنده و مادرش به عیادت او رفتیم، در آن هنگام به مادرش اعتراض کرد که این رزمندگان که مجروح هستند مادر و یا کسی بالای سرشان نیست، چرا آمدید، ممکن است دلشان بشکند، برگردید منزل؛ در صورتی که آن هنگام نیاز هر مجروح وجود یک مراقب بود.
شهيد شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پسر طلبه ای داشت به نام سیدمرتضی، با آن که خیلی جوان بود ولی لبیک گوی امام شد. رفت و شهید شد تا افتخار پدرش باشد. شنیدن خاطره فرزند شهید از زبان پدر شنیدنی است.

 

 نگذاشتند عسل شهادت را بچشیم
زمانی که در اهواز جنگ آغاز شد، بنده در مسجد مشغول سخنرانی بودم، در همین حین جمعیتی از جوانان مسجد آیت الله جزایری با پای پیاده جلوی درب واحد تبلیغات سپاه سابق تجمع کردند و شهید علم الهدی برای آنها صحبت می کرد.

 

آیت الله موسوی جزایری صبح روز بعد به منزل ما آمد، محلی در مکان آخر آسفالت اهواز جهت تهیه تدارکات جنگ پیش بینی شد و اقشار مختلف مردم پس از اطلاع از اوضاع پیش آمده داوطلبانه جهت حضور در جبهه های حق علیه باطل آماده رزم و نبرد شدند.

 

پسر بنده زمانی که مجروح شد او را به عقب برگرداندند و بنده و مادرش به عیادت او رفتیم، او در آن هنگام به مادرش اعتراض کرد که این رزمندگان که مجروح هستند مادر و یا کسی بالای سرشان نیست، چرا آمدید، ممکن است دلشان بشکند، برگردید منزل؛ در صورتی که آن هنگام نیاز هر مجروح وجود یک مراقب بود.

 

چند مدت بعد که به بخش بیمارستان منتقل شد به ما گفتند او را ببرید منزل، زمانی که یکی از دوستان به عیادت او آمد و شیشه ای عسل برای او آورد گفت « نگذاشتند ما عسل شهادت را بچشیم» این جمله او که شهادت را به عسل تشبیه کرد خاطره خوبی برای بنده بود.

 

در آخر نیز آن عسل اصلی که همان شهادت در راه خدا بود را چشید و در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید. انشاء الله خدا شفاعت شهدا را شامل ما بفرماید.

 

گفتنی است، سید مرتضی شفیعی فرزند دوم آیت الله سید علی شفیعی در 22 فروردین سال 1346 مصادف با عید غدیر خم دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن موفقیت آمیز دوران راهنمایی و متوسطه با رتبه 19 وارد دانشگاه شد اما به دلیل تشنگی نسبت به معارف اهل بیت(ع) حوزه علمیه را برگزید و پس از گذراندن سطوح مقدماتی به قم عزیمت کرد که این عزیمیت همزمان با اعزام او به جبهه نبرد شد و سرانجام در تاریخ 4/10/1365 در منطقه «ام الرصاص» با پیکر خونین اما با بال های آسمانی تا نجف مولایش علی پرواز کرد./919/د102/ن

ارسال نظرات