۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۹۶۰۷
مشاور شهردار منطقه 4 تهران در امور روحانیت:

روحیه رزمندگان با حضور فیزیکی روحانیان در خط مقدم جبهه بالا می‌رفت

خبرگزاری رسا ـ مشاور شهردار منطقه 4 تهران در امور روحانیت گفت: زمانی که در عملیات والفجر 8، جانشین اعزام مبلغ خاتم الانبیا‌(ص) منطقه غرب بودم با حجت‌الاسلام ذوالنوری طرحی چیدیم که در هر گروهان یک روحانی مستقر شود.
حجت الاسلام بني حسيني
 
حجت‌الاسلام سید اسماعیل بنی حسینی، مسؤول مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری منطقه 4 تهران و از جانبازان دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حضور پررنگ روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت نقش خود را در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی به بهترین شکل ممکن نشان داد.
 
وی با بیان این‌که روحانیت در کنار سایر رزمندگان اسلام و دوشادوش آنان مبارزه می‌کرد و این هم‌جهتی عامل موفقیت و محرک پیشرفت جنگ بود، گفت: زمانی که در عملیات والفجر 8، جانشین اعزام مبلغ خاتم الانبیا‌(ص) منطقه غرب بودم با حجت‌الاسلام ذوالنوری طرحی چیدیم که در هر گروهان یک روحانی مستقر باشد.
 
مشاور شهردار منطقه 4 تهران در امور روحانیت با اشاره به حضور فیزیکی روحانیان در خط مقدم جبهه، یادآور شد: این حضور آثار روحی و روانی بسیاری برای رزمندگان داشت و روحیه آنان را بالا می‌برد؛ بنابراین روحانیت نه تنها در گردان‌ها و گروهان‌ها حضور داشتند بلکه در همه عملیات ها نیز شرکت می‌کردند.
 
وی با بیان این‌که در عملیات والفجر 8 با سیاست شهید میثمی افزون بر روحانی رزمی تبلیغی، برای هر گردان یک روحانی فرهنگی هم در نظر گرفته بودیم، ابراز داشت: حضور روحانیان دوران دفاع مقدس در کنار رزمنده‌ها به قدری فعالانه بود که حتی در برخی موارد تفکیک یک فرد روحانی و شناسایی او از سایر رزمنده‌ها امکان‌پذیر نبود.
 
حجت‌الاسلام بنی‌حسینی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمن و فعالیت گسترده‌ای که دشمنان علیه انقلاب اسلامی شروع کرده اند، گفت: امروز در اثر فعالیت‌های تخریبی دشمن، بین روحانیت و نسل جوان فاصله افتاده است، فاصله‌ای که در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هیچ معنا و مفهومی نداشت.
 
وی افزود: دشمن قدرت مرحوم آیت‌الله شیرازی را در تحریم تنباکو و یا حرکت رزمی شهید دلواری را در برابر پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها دیده است و می‌داند که روحانیت به عنوان علمداران دینداری، از چنان شخصیتی برخوردار است که می‌تواند جهت، معیار و حرکت مردم را در مقابله با دشمن مشخص کند.
 
این روحانی جانباز با بیان این‌که سابقه روحانیت مانند میرزا کوچک‌خان جنگلی و یا شهید اندرزگو که با رشادت‌های خود در تاریخ ماندگار شدند، بسیار درخشان است، گفت: همان‌طور که روحانیت نقش بسزایی در تاریخ ایران داشت، این نقش در دوران دفاع مقدس هم بسیار مشهود بود.
 
وی که حداقل در 9 عملیات به طور مستقیم شرکت داشته و در 5 عملیات نیز فرمانده گردان بوده است به حضور رهبر معظم انقلاب در خط مقدم جبهه اشاره کرد و افزود: در ابتدای جنگ که خدمت شهید چمران بودم دیدم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لباس رزم به تن کرده و در خط مقدم جبهه حضور داشتند.
 
حجت‌الاسلام بنی‌حسینی اظهار داشت: روحانیت در دوران دفاع مقدس در قلب جوانان تأثیرگذار بود و این ورود به قلب‌ها آثار روحی و روانی در پی داشت، اما وضعیت امروز با گذشته متفاوت است.
 
وی وظیفه روحانیت در دوران کنونی را بسیار خطیر دانست و با بیان این‌که امروز روحانیت باید با ابزار و تکنولوژی جدید با جوان‌ها ارتباط برقرار کند، بر تبیین صحیح فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی تأکید کرد و افزود: امروز عرصه هجمه بی‌امان دشمن علیه نسل جوان است و روحانیت در مقابله با این هجمه‌ها باید هوشیار باشد.
 
مشاور شهردار منطقه 4 تهران در امور روحانیت تبیین روحیه ایثار، جهاد و شهادت در دفاع مقدس را از سوی کارشناسان امر به واسطه دور بودن نسل جدید از بحث جنگ ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از حربه‌های دشمن جدا کردن نسل جوان از روحانیت است؛ از این رو روحانیت باید به ابزار روز مسلط شود، با ابزار روز سخن بگوید و جوان‌ها را به وسیله آن به سمت خود جذب کند. /920/ت302/ع
 
ارسال نظرات