۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۶۷۰
لحظه‌های ماندگار (39)؛

عبای بتون آرمه

خبرگزاری رسا ـ در عملیات کربلای یک در قلاویزان در اوج جنگ فرماندهان در نزدیک ترین نقطه به دشمن در کانالی رو باز نشسته بودند که ببینند چه باید بکنند. شهید میثمی می‌آید و عبای خود را روی سنگر رو باز آنها می‌اندازد.
شهيد ميثمي
 حجت الاسلام علی شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بررسی نقش روحانیت در مدیریت جنگ به ذکر خاطره ای جالب از حجت الاسلام شهید میثمی پرداخت.
 
عبای بتون آرمه
در عملیات کربلای یک در قلاویزان در اوج جنگ، فرماندهان در نزدیک ترین نقطه به دشمن در کانالی رو باز نشسته بودند که ببینند چه باید بکنند. شهید میثمی می آید و عبای خود را روی این سنگر رو باز و فرماندهان می اندازد. فرماندهان تعریف می کردند که وقتی شهید میثمی عبای خود را روی سنگر انداخت انگار که ما زیر یک سقف بتون آرمه قرار گرفته ایم. این نمونه ای از اعتقاد رزمندگان به یک شاگرد کوچک حضرت امام (ره) در جنگ است.
 
حرکتی که امام آغاز کرد و عشقی که ایشان نسبت به دین و روحانیت در دلها پدید آورد موجب شد که فرمانده در میدان جنگ در حالی که توپ و خمپاره و بمب می بارد، عبای یک روحانی برایش چنین حالتی را بوجود آورد.
 
ما ظاهر را نگاه می کنیم ولی این عرفان شهید میثمی است که با وجود این که طلبه ای بیش نیست که به عنوان نماینده حضرت امام(ره) به قرارگاه خاتم آمده تا در خدمت جنگ باشد اینگونه فرماندهان را تحت تاثیر قرار می دهد تا جایی که به او عشق می ورزند و عبای او را برای خود حرز می دانند.
 
از این نمونه ها در طول جنگ بسیار است. آثار حضور روحانیت در بعضی از عملیات ها و در برخی از خط های دفاعی چشمگیر بود. ما می دیدیم که وقتی یک طلبه ای با نیروها هست، تصور نیروها این بود که در امن و امان قرار دارند و دارند به تکلیفشان عمل می کنند. /919/د102/ن
ارسال نظرات