۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۹۶۹۶
یک روحانی رزمنده:

روحانیت پرچمدار هر دفاع مقدسی است

خبرگزاری رسا ـ روحانیت با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کتاب مفصلی در باب شهادت باز و ثابت کرد که پرچم‌دار هر دفاع مقدسی است.
روحانيت و دفاع مقدس
حجت‌الاسلام حسین صفرزاده، از روحانیان رزمنده دوران دفاع مقدس که مدت 19 ماه حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور داشته و به فیض جانبازی 45 درصد رسیده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: روحانیت نقش خود را در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن ایفا کرده است.
 
وی با اشاره به از خودگذشتگی، ایثار و خلوص نیت روحانیان در دوران دفاع مقدس که در روحیه رزمندگان ایجاد شوق می‌کرد، افزود: روحانیت با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کتاب مفصلی در باب شهادت باز و ثابت کرد که پرچم‌دار هر دفاع مقدسی است.
 
این روحانی جانباز که پیروزی در دوران دفاع مقدس را مدیون اباعبدالله الحسین‌(ع) و شهدای کربلا می‌داند، ادامه داد: وظیفه روحانیان تنها ترویج روحیه ایثار و شهادت و یا سرکشی به سنگرها نبود، بلکه از شهدای دشت کربلا درس گرفته بودند که همپای رزمندگان اسلام به نبرد با دشمن بعثی برخیزند.
 
وی با بیان این‌که روحانیان توانستند در دورانی که روحیه ایثار و گذشت در اجتماع رنگ و بویی نداشت، آن را در جوانان پرورش دهند، گفت: روحانیان از ابتدا در خط مقدم جبهه‌های نبرد علیه باطل بوده‌اند و این امر را نه تنها در دوران پیش از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ثابت کرده‌اند بلکه اکنون نیز ایستاده‌اند.
 
حجت‌الاسلام صفرزاده خاطرنشان کرد: اگرچه شرایطی که اکنون برای ملت ایران به وجود آمده از آن دوران بسیار سخت‌تر است و دشمن با تهاجم فرهنگی می‌خواهد فکر جوانان را بگیرد تا بدون تدبر و اندیشه در سختی‌ها به مسایل خرافی پناه ببرند، اما روحانیت به وظیفه دشوار خود آگاه است.
 
این معاون پیشین فرهنگی یکی از دانشگاه‌های کشور که اکنون بازنشسته شده است با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس جان انسان ها در خطر بود، اما اکنون فکر، تدبر و اندیشه در خطر است، شیوه‌های مبارزه در این دو جبهه را یکی ندانست و خواستار برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه جوانان برای شناخت هرچه بهتر تهاجم فرهنگی دشمن شد.
 
وی افزود: نقش دعا و توسل در گرایش جوانان به معنویت بی‌بدیل است، اما باید توجه داشت که روحانیان با برگزاری کلاس‌های مشاوره برای جوانان، تجربیات خود را به آنان منتقل کنند، دست آنان را بگیرند و همان‌طور که پا به پای رزمندگان اسلام می‌جنگیدند، در خطرها همراه آنان باشند.
 
حجت‌الاسلام صفرزاده با بیان این‌که همان‌طور که روحانیان رزمنده در دوران دفاع مقدس موفق بودند، با تلاش و فداکاری در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن نیز موفق خواهند بود، گفت: مسایل رفاهی اگرچه اهمیت دارد، اما باید توجه داشت که معنویت از آن مهم‌تر است و هرچه خود را به معنویت نزدیک‌تر و از مادیات دور کنیم، مطمئنا تأثیر تهاجم فرهنگی خنثی خواهد شد. /919/د102/ن
ارسال نظرات