۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۹۷۱۴
عضو فراکسیون روحانیان مجلس:

اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها راکد مانده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در فضای دانشگاهی گفت: با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها راکد مانده است.
حجت الاسلام محمدرضا باقري بنابي، نماينده مردم بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی، عضو فراکسیون روحانیان مجلس امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای متعدد با دانشگاهیان کشور بر جایگاه و نقش ارزنده نهاد آموزش عالی کشور تاکید داشته‌اند.


وی با بیان این‌که عدم شناخت و توجه به این نقش از سوی دانشگاهیان غیرقابل قبول است، خاطرنشان کرد: تولید علم، جنبش نرم‌افزاری، پویایی و تحرک جامعه اسلامی بدون توجه به جایگاه حوزه و دانشگاه محقق نخواهد شد، از این‌رو نیازمند تغییر نگرش به مراکز علمی و مقوله تولید دانش در کشور هستیم.

 

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان این‌که دانشگاه محل تعلیم و تربیت است و باید قداست آن حفظ شود، گفت: افرادی که در حوزه و دانشگاه فعالیت می‌کنند، باید دارای طهارت فکری بیشتری باشند، نقد سازنده بهترین عامل پیشرفت یک جامعه است، از این رو دانشگاهیان بایستی در عرصه‌های نقادی نیز وارد عرصه شوند، در عین حال افراد باید از تخریب پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در فضای دانشگاهی گفت: با وجود توصیه‌های رهبری اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها راکد مانده است، باید دانست که هرچه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اجرایی شود، خمودگی مشاهده نخواهد شد.

 

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را مطالبه جدی مقام معظم رهبری از دانشگاهیان دانست و تصریح کرد: بنده از طرف مسؤولان سیاسی و امنیتی تضمین می‌دهم که در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی مشکلی به وجود نمی‌آید، امروز نیازمند آن هستیم که مسؤولان برای رفع مشکلات جامعه پای صحبت نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان نشسته و در جمع دانشگاهیان حضور یابند.

 

عضو فراکسیون روحانیان مجلس در ادامه ضمن محکوم کردن فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی در اهانت به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بی‌تفاوتی و سکوت سران خودفروخته برخی از کشورهای عربی عامل اصلی این جنایت تاریخی بوده است، البته ملت‎‌های بیدار منطقه همواره یک قدم جلوتر از دولتمردان خود بوده و انزجار خود را اعلام کرده‌اند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی از دانشگاهیان خواست تا از طریق  فضاهای مجازی، سایت‌ها و وبلاگ‌ها و همچنین با نوشتن مقالات به صورت عملی این اقدام شنیع را محکوم کنند و افزود: امروز نیازمند حضور در عرصه‌های نبرد سایبری برای مقابله با جنایات ضد عقیدتی و ضدفرهنگی دشمنان هستیم./935/پ203/ج

ارسال نظرات