۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۷۲۰
امام جمعه زنجان:

تحول در نظام آموزشی کشور با نظارت دقیق صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تحول در نظام آموزشی کشور با نظارت دقیق صورت گیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در مراسم بازگشایی مدارس در دبستان پسرانه شاهد لاله زنجان اظهار داشت: دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی همواره مورد عنایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه بوده‌اند، از این رو معلمان رسالتی خطیر در عرصه‌های تعلیم و تربیت بر عهده دارند.


وی با بیان این‌که نباید معلمی را یک شغل برای کسب درآمد محسوب کرد، خاطرنشان کرد: عشق و علاقه معلمان نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان قابل قیاس با میزان درآمد آنان نیست، هرچند اعتقاد بر این است که معلمان نباید دغدغه معیشتی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تحول در نظام آموزشی کشور با نظارت دقیق صورت گیرد، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همزمان با آغاز بازگشایی مدارس از رویدادهای مهم در کشور است که تحقق آن نتیجه مطلوبی به همراه دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تاکید بر این‌که اجرای دقیق این سند تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: همکاری و تعامل والدین، دانش آموزان و مربیان می تواند علاوه بر رفع مشکلات احتمالی به ارتقای هرچه بیشتر فعالیت های آموزشی و تربیتی پیش بینی شده در این سند منجر شود.

 

وی خانواده، مدرسه و دانش آموزان را از ارکان مهم تحقق اهداف برنامه های نظام و تعلیم و تربیت در جامعه عنوان کرد و گفت: تعامل این سه حوزه می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات موجود را به حداقل کاهش دهد، در حقیقت آینده کشور در دستان معلمان مهذب و مخلصی است که با تربیت نسل نقشی اساسی در سعادت جامعه بر عهده دارند.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی کشور اظهار داشت: جنگ هشت سال دفاع مقدس از وقایع ارزشمند و فراموش ناشدنی انقلاب اسلامی محسوب می شود که برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد شد.

 

وی تحمیل هشت سال جنگ نابرابر را از توطئه‌های دشمنان با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت:‌ 30 کشور به صورت مستقیم با ایران وارد جنگ شدند، اما مردم ایران به خاطر عهد و پیمانی که با ولایت بسته بودند، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات