۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۳۹۷۲۶
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

ویژه نامه روحانیت و دفاع مقدس در پایگاه امور مساجد منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در ویژه نامه ای به زندگی نامه و آثار ائمه جماعات شهید پرداخته است.
روحانيت و دفاع مقدس

 به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس وی‍ژه نامه‌ای با عنوان«روحانیت و دفاع مقدس» در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است که در آن به زندگی نامه و آثار ائمه جماعات شهید پرداخته می‌شود.


در شماره اول این وی‍ژه نامه که امروز منتشر شده است به زندگی نامه شهیدان آیت الله سید محمد حسینى بهشتى امام جماعت مسجد مجتمع اسلامى هامبورگ در آلمان، آیت‏اللّه‏ سعیدى امام‏جماعت مسجدامام موسى‏بن‏جعفر (ع)، آیت‏اللّه‏ حسین غفارى امام جماعت مسجد خاتم الاوصیاء، آیت‏اللّه‏ استاد مرتضى مطهرى امام جماعت مسجد الجواد(ع) و حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبى نواب صفوى و نمونه ای از فعالیت ها و تالیفات آنها پرداخته شده است.

گفتنی است در مقدمه این شماره می‌خوانیم که: شهادت روحانیون و ائمه جماعات در سنگرهاى مقدس جهاد و دفاع از دین و در محراب گسترده و نورانى جبهه‏هاى حق، خواندن نماز عشق با وضوى خون است و رداى سرخ ائمه جماعات شهید، عَلَمى است که نشان از عاشوراى مجدد تاریخ امروز ما دارد. آنان صداقت و حقانیت رهبرى دینى را با اهداى خون پاک خویش به ثبت رساندند و در کربلاهاى ایران، با تکبیر عشق و ایمان در محراب عشق و حقیقت قیام نمودند و با آغوش باز، شهادت را پذیرا شدند. آرى شهیدان سرفرازى همچون آیات و حجج اسلام سعیدى، شاه‏آبادى، نواب صفوى، غفارى، مفتح و همرزمان به خون غلتیده ایشان با قلبى مالامال از معرفت ناب، نماز عشق را با سلام شهادت به پایان بردند و تا کوى دوست پرکشیدند.


علاقمندان جهت مطالعه می‌توانند به نشانی اینترنتی 
http://masjed.ir مراجعه کنند./959/د102/ن
 

ارسال نظرات