۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۳۹۷۴۹
رییس اداره اوقاف رباط کریم:

امام زادگان به قطب های فرهنگی جامعه تبدیل شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه رباط کریم در مراسم غباررویی امامزادگان این شهرستان امام زادگان را ملجا و پناهگاه مردم دانست و خواستار توجه بیشتر به نقش امام زادگان بر شهرها شد.
غبار روبي آستان امامزادگان شريف

حجت الاسلام محمد حسین مسگری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم در روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان در جوار بارگاه ملکوتی امام زاده عمادالدین(ع) این شهرستان گفت: هنگامی که انسان در شهری وارد می شود و چشم او به مناره های امام زادگان آن شهر می افتد احساس امنیت عجیبی می کند.

وی افزود: در زمان های قدیم اگر کسی راه خود را گم می کرد از طریق مناره های امام زاده آن شهر و یا روستا راه خود را پیدا می کرد و امروز هم این نقش با کمی تغییرات باقی مانده است و همین امروز، قبور این شخصیت های بزرگ چراغ راه هدایت مردم هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رباط کریم بیان داشت: ما معتقدیم که در عالم هستی و برای راهنمایی بشر یک حجت آشکار و یک حجت نهان داریم که امروز امام زادگان حجت های آشکار مردم هستند.

وی اضافه کرد: ما عده کثیری از مردم را می بینیم که برای تخلیه بار گناه به سوی حرم امام زادگان رجوع می کنند تا در این مکان های امن مزکی شوند.

حجت الاسلام مسگری بیان داشت: ما باید در امر تبدیل کردن امام زادگان به قطب های فرهنگی جامعه از تلاش خود کوتاهی نکنیم.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام علیرضا  افخمی، مداح اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخت و در ادامه غبار رویی امام زاده عمالدین(ع) این شهرستان از سوی حجت الاسلام محمدحسین مسگری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم و حجت الاسلام ابراهیم بهمنی، رییس اداره تبیلغات اسلامی این شهرستان صورت گرفت.

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان و نیروی انتظامی و دیگر مسؤولان شهر برگزار شد./957/پ202/ص

 

ارسال نظرات