۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۳۹۸۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تصویرسازی غلط از باورهای دینی توطئه جدید دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: کمپانی‌های فیلم‌سازی در غرب با تصویرسازی‏‌ تحریف شده از باورهای دینی سعی در القای افکار التقاطی در مسلمانان دارد.
حجت الاسلام نظري

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در همایش روشنگری و بصیرت در هشترود اظهار داشت: دشمنان در طول سه دهه گذشته با راه اندازی جنگ، تحریم، تهدید و ترور نتوانستند نظامی که برخاسته از باورهای دینی ملتی آزاده بوده را به زعم خود براندازند، از این رو به دنبال ادبیات توهین و اهانت به مقدسات هستند.

 

وی با تاکید بر این‌که دشمنان درصدد قبح‌زدایی از بی‌احترامی به مقدسات دینی مسلمانان هستند، خاطرنشان کرد: انتشار کاریکاتورهای موهن، قرآن‌سوزی کشیش افراطی آمریکا، تولید فیلم‌های متعدد سراسر اهانت به اسلام و در نهایت توهین به مقدس‌ترین مقدسات دینی مسلمانان همه تکه‌های پازلی از پیش تهیه شده هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که توطئه اخیر دشمنان در فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی نشانه به بن بست رسیدن در مقابله با مسلمانان است، تصریح کرد: چنین اقدامات نابخردانه‌ای نه تنها موج بیداری اسلامی را توقف نمی کند، بلکه موجب شدت استکبارستیزی ملت‌های مظلوم منطقه خواهد شد.

 

حجت الاسلام نظری با تاکید بر این‌که انتشار این فیلم موهن از دیدگاه پیروان تمامی ادیان الهی مذموم است، گفت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با این اقدام مذبوحانه به خیال خود، پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام را خشونت گرا و جنگ طلب معرفی کنند، غافل از این‌که مردم با تمسک به سیره ائمه اطهار(ع) به دنبال سعادت بشریت هستند.

 

وی خواستار آگاهی عموم مسلمانان نسبت به توطئه‌های پشت پرده چنین اقدامات موهن شد و اظهار داشت: کمپانی‌های فیلم‌سازی در غرب با تصویرسازی‏‌ تحریف شده از باورهای دینی سعی در القای افکار التقاطی در مسلمانان دارد، چنانکه شاهد ارائه اعتقاداتی غلط از منجی آخرالزمان در فیلم های هالیوودی هستیم.

 

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز ترویج عرفان های کاذب، فرقه‌سازی، تفرقه‌افکنی، شیعه‌هراسی، تحریف در مبانی مهدوی و همچنین خاموشی چراغ امید و انتظار را از مهمترین اهداف توطئه‌های شوم دشمنان اسلام دانست و یادآور شد: رمز پیروزی ملت ایران فرهنگ انتظار و امید به ظهور یگانه منجی عالم بشریت است.

 

حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح تحولات اخیر منطقه‌ای پرداخت و اظهار داشت: برخی کشورهای عربی منطقه با رسانه‏های خود از جمله الجزیره سعی در انحراف اذهان عمومی در مورد مسائل سوریه دارند، مهم آن است که در زمان مشخص، رفتار سنجیده و مناسب داشته باشیم، چراکه دشمنان به دنبال تفرقه‏افکنی و جنگ در مناطق اسلامی و مسلمان‏نشین هستند.

 

وی تصریح کرد: استکبار جهانی به‏ویژه آمریکا و متحدانش به دنبال وارونه نشان دادن تحولات هستند و با تمام ابزارها و دستگاه‏های رسانه‏ای خود ازجمله هالیوود سعی در تغییر و به انحراف کشیدن افکار مخاطبان و گروه‏های هدف خود دارند، دشمن با تسخیر افکار عمومی سعی در سلطه و غلبه بر کشورهای بیدار دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات