۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۸۰۸
امام جمعه زنجان:

بی تفاوتی نسبت به مسائل روز با رسالت طلبگی منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان اظهار داشت: امروز نیازمند نقش‌آفرینی خواهران طلبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهر شور و شعور حسینی زنجان هستیم، گوشه‌نشینی و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل روز با رسالت طلبگی منافات دارد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، امروز در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا‌(س) شهر زنجان اظهار داشت: یکی از مهمترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه و شکوفایی مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور بوده است.

 

وی با بیان این‌که امروز بستر لازم برای تحصیل عموم خواهران علاقه‌مند در علوم حوزوی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امروز خانواده‌ها به این باور رسیده‌اند که تحصیل فرزندانشان در حوزه نه تنها کم‌تر از دانشگاه نیست، بلکه با برکات معنوی بسیاری نیز همراه است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به فعالیت‌های گسترده علمی، فرهنگی، دینی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران زنجان، تصریح کرد: امروز نیازمند نقش‌آفرینی خواهران طلبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهر شور و شعور حسینی زنجان هستیم، گوشه‌نشینی و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل روز با رسالت طلبگی منافات دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تاکید بر این‌که نقش مدارس علمیه خواهران به اندازه حوزه های علمیه برادران دارای اهمیت و حساسیت ویژه است، گفت: دشمنان به دنبال نفوذ در مجالس مذهبی بانوان هستند تا شاید بتوانند با خرافه‌گری و القای باورهایی سخیف از دین، انحرافاتی عمیق در جامعه ایجاد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران از ظرفیت‌های بسیار بالایی در جهت تعمیق افکار دینی و تربیت موثر در کانون خانواده‌ها، برخودار هستند، بی‌توجهی به جایگاه مدارس علمیه خواهران در بنیان خانواده‌های مسلمان تاثیر منفی خواهد داشت.

 

وی کمترین تاثیر یک طلبه خواهر در جامعه را تربیت کننده نسلی با غنای فکری و تفکر مذهبی دانست و ادامه داد: توسعه حوزه‌های علمیه خواهران یک کار اساسی و زیر‌بنایی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد، حوزه‌های علمیه ظرفیتی تمام‌نشدنی برای مقابله با دشمنان نظام دارند، از این رو هزینه در حوزه‌های علمیه، عین سرمایه‌گذاری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خواستار توسعه مدارس علمیه خواهران در تمامی شهرهای این استان شد و گفت: صرف وقت و سرمایه در جهت رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه خواهران‌ قطعا در دراز مدت تاثیرات مثبت و مطلوبی در سطوح مختلف اجتماعی خواهد گذاشت./935/پ202/ب

ارسال نظرات