۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۳۹۸۲۷

طلاب خوزستانی سال تحصیلی خود را با اعتراض به اهانت ساحت پیامبر اکرم آغاز کردند

خبرگزاری رسا ـ آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان خوزستان و تجمع اعتراض آمیز طلاب در واکنش به توهین پیامبراکرم(ص) با حضور پرشور استادان، روحانیان، طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.
 طلاب خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان خوزستان و تجمع اعتراض آمیز طلاب به اهانت کنندگان به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) با حضور پرشور علما، فضلای حوزه علمیه، مسؤولان استانی، مدیران مدارس علمیه، استادان و نخبگان حوزوی و طلاب و روحانیان خوزستان پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش، آیات سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سید علی شفیعی، عضو مجلس خبرگان رهبری، سید طیب موسوی، متولی حوزه علمیه امام صادق(ع)، محسن حیدری دبیر شورای عالی حوزه علمیه خوزستان و حجج اسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، رییس بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، میراحمدرضا حاجتی، مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان، عبدالمجید زکی پور و ماجد کاظمی از فضلای حوزه علمیه و سیدلطف الله سپهر، مدیرکل ارشاد خوزستان و سید کریم حسینی، معاون استاندار خوزستان از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر استانی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به زحمات علمای خوزستان از زمان های گذشته تا کنون، ابراز داشت: اکنون آن زحمات به ثمر نشسته و بیش از 4 هزار طلبه در حوزه علمیه خوزستان به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

وی به رتبه نخست خوزستان در کشور از حیث داوطلبان ورود به حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر  بیش از 400 مدرس در 45 مدرسه رسمی و 13 مدرسه سطح 2  مشغول به فعالیت هستند.

امام جمعه موقت اهواز حوزه علمیه خوزستان را سنگری برای طلاب، روحانیون و علما برای دفاع از مکتب ولایت و انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مدارس علمیه در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی و راه شهدا در حال حرکت هستند.  

براساس این گزارش، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به توهین دشمنان به پیامبراکرم(ص)، اضافه کرد: دشمنان درگمانند که مسلمانان همچون فواره آتشین، اوج می گیرد و سپس فرود می آید، اما این چنین نیست در صورت عدم محاکمه اهانت کنندگان به ساحت رسول الله(ص) مسلمانان ساکت نمی نشینند.

وی ساختن فیلم موهن، کشیدن کاریکاتور و سایر توهین های غرب به مقدسات اسلام را جهت جریحه دار کردن مسلمانان دانست و گفت: آنان به دنبال انتقال گیری از پیروزی های اسلام هستند همانطور که رییس سابق رژیم صهیونیستی، پیروزی انقلاب اسلامی را به منزله زلزله شدید برای اسرائیل است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، تصریح کرد: روزی که باید در آن جشن گرفت، متأسفانه تبدیل به عزا شده است اما همانطور که امام سجاد(ع) می فرمایند«نحن اعیادنا ماتمنا، عیدهای ما، سوگ و ماتم ماست».

بنابر گزارش رسا، پس از اتمام مراسم افتتاحیه حوزه علمیه خوزستان طلاب و روحانیان در واکنش به اهانت به ساحت قدسی پیامبراکرم(ص) از درب مسجد اعظم تا چهار راه آبادان راهپیمایی کرده و علیه دشمنان اسلام شعار دادند.

پس از پایان راهپیمایی بیانیه سه‌بندی طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان خوزستان از سوی حجت الاسلام مؤذنی از طلاب حوزه علمیه قرائت شد./9463/پ203/س

ارسال نظرات