۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
استاد حوزه علمیه تبریز:

دشمنان به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت امت اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هدف دشمنان از توهین به مقدسات اسلامی، شناسایی میزان حساسیت، نقاط ضعف و قوت امت اسلامی است.
جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میکائیل جمالپور، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز در همایش بررسی تهدیدات جنگ نرم در تبریز اظهار داشت: اهانت به مقدس‌ترین مقدسات اسلامی با اهداف مختلف از پیش تعیین شده‌ای دنبال می شود که امت اسلامی بایستی با حفظ هوشیاری در مسیر اهداف دشمنان قرار نگیرند.

 

وی با تاکید بر این‌که دشمنان از توهین به مقدسات اسلامی به دنبال شناسایی میزان حساسیت، نقاط ضعف و قوت امت اسلامی هستند، تصریح کرد: تخریب قبور ائمه بقیع، هتک حرمت قرآن، اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار و همچنین انتشار کاریکاتورهای موهن همه در راستای سیاست واحدی از اتاق‌های فکر رژیم صهیونیستی مدیریت می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خواستار پرهیز از سطحی‌نگری نسبت به اهانت‌های اخیر دشمنان اسلام نسبت به مقدسات دینی مسلمانان شد و تصریح کرد: جنگ نرم دشمن تنها در تبلیغات ضدفرهنگی و ضددینی در شبکه‌های ماهواری و مجازی خلاصه نمی شود، مدیریت بر اضطراب و تغییر ذائقه ها و سبک زندگی از قواعد دیگر جنگ نرم دشمنان است.

 

جمالپور با بیان این‌که یکی دیگر از قاعده های جنگ نرم حساسیت زدایی و جابجایی تولی و تبری و امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: سیاستی که امروز دشمنان در ممالک اسلامی پیگیر آن هستند، قبح‌زدایی از هتک حرمت به مقدسات دینی امت اسلامی است.

 

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امروز جنگ دشمنان تنها جنگ نرم محض نیست، بلکه جنگ هوشمندانه است که عدم بصیرت امت اسلامی نسبت به مواضع و استراتژی استکبار جهانی و ایادی‌ غربی‌اش تلفات فرهنگی بسیاری بر جای خواهد گذاشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را انقلابی گفتمانی و تمدنی دانست و تصریح کرد: این انقلاب از ابتدا با نام خدا و علیه شرق و غرب به وجود آمده است و امروز به جرات می توان گفت بیداری اسلامی در منطقه میوه شیرین پایداری ملت مسلمان ایران در برابر استکبار است./935/پ203/ب

ارسال نظرات