۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۳۹۸۶۰

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت و هفته دفاع مقدس، تصاویر اختصاصی از حضور علمای مشهد در حرم رضوی و دفاع مقدس منتشر شد.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با دهه کرامت و آغاز هفته دفاع مقدس ، مجموعه تصاویر منتشر نشده از حضور علمای مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) ، دفاع مقدس و دیدار با رزمندگان اسلام در پایگاه اطلاع رسانی بصیرت منتشر شد.
 
بر اساس این گزارش، این تصاویر اختصاصی با کیفیت بالا و بصورت گزارش‌های تصویری جداگانه با موضوعاتی مانند غبارروبی مضجع منور رضوی (از سال 1360شمسی تا سال جاری) ، حضور علما و مقام معظم رهبری در تالار آئینه حرم مطهر رضوی (سال های 1360 تا 1380شمسی) ، کنگره امام رضا(ع) در مشهد مقدس (سال 1365شمسی) ، حضور علمای مشهد در عرصه دفاع مقدس و دیدار با رزمندگان جبهه‌های نبرد، به صورت روزانه از 31 شهریورماه منتشر خواهد شد .
 علاقمندان جهت دریافت تصاویر می‌توانند از 31 شهریورماه به مدت هشت روز به نشانی اینترنتی  www.BasiratNews.com مراجعه کنند.
 
 گفتنی است، پایگاه اطلاع رسانی بصیرت، نخستین پایگاه اینترنتی خبری ویژه علمای مشهد است که از سال 1386 به عنوان تنها «مرجع حفظ و نشر آثار علمای حوزه علمیه خراسان» به طور رسمی آغاز به کار کرده  و تا کنون بیش از 3سی هزار عکس ، سند و اطلاعات پیرامون علمای خراسان جمع آوری کرده است .

انتشار کتاب «مشاهیر حوزه علمیه خراسان» نیز از دیگر فعالیت‌های این پایگاه اطلاع رسانی است که تاکنون 2 مجلد از آن به چاپ رسیده است .
«حقوق اقتصادی زن در اسلام» رونمایی شد
همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب «حقوق اقتصادی زن در اسلام» در حوزه علمیه خواهران مشهد رونمایی شد.
بر اساس این گزارش، «حقوق اقتصادی زن در اسلام» عنوان پایان نامه خانم چگینی، فارغ التحصیل سطح سه مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد است که به عنوان پایان نامه برتر حوزوی در سطح کشور شناخته شده و از سوی پژوهشکده این مدرسه در قالب کتاب منتشر شده است
 
مواجهه با امواج فکری روز مهمترین رسالت طلبه است
خانم شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد در جمع طلاب ورودی این مدرسه ضمن گرامیداشت یاد استاد بانو طاهایی، مدیر سابق این مدرسه، اظهار داشت: در آیه شریفه 122 سوره توبه، حرکت، مقصد و هدف طلبه تشریح شده است.
وی گفت: طلبه یعنی کسی که در جستجو است کسی که اهل همت و دنبال حقیقت است.
 شایسته خوی در تشریح وظایف طلبه ابراز داشت: تهذیب، خودسازی و اصلاح درون در رأس وظایف هر طلبه است و در مرحله بعد، خوب درس خواندن است، خدمت به دین، پاسخ به احتیاجات دینی مردم و مواجهه با امواج فکری جهان امروز از مهمترین وظایف طلاب محسوب می شود.
مدیر مدرسه علمیه نرجس ادامه داد: حرکات وسکنات طلبه ماحصل درس اوست. باید خدمتگذار مردم باشیم تا بتوانیم پاسخ احتیاجات مردم را برآورده سازیم. خداوند در آیه 187 سوره آل عمران از شما عهد می گیرد که اینها را برای مردم تبیین کنید.
وی تأکید کرد: کسی که بیدار است می تواند از فضای حوزه استفاده کند اما کسی که دچار روزمره گی است بهره ای نخواهد برد.
شایسته خوی ضمن محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص)، گفت: ما به عنوان سربازان خط مقدم در برابر این هجمه های دشمن ایستاده ایم. /930/د101/س
ارسال نظرات