۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۹۱۰
آیت الله حسینی بوشهری:

منتظر واقعی کسی است که نگاه جهانی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: منتظر واقعی کسی است که نگاه جهانی داشته باشد و مهدی(عج) را نجات دهنده تمام ملل بداند و با خودسازی و تقوا خود را برای ظهور امام زمانش آماده کند.
آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسینی ‌بوشهری عصر امروز در سومین همایش سراسری انتظار و مهدویت با آموزه‌های رضوی که درسالن همایش‌های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هر نهضت و انقلابی نیاز به زمینه‌سازی دارد، گفت: بدون زمینه‌سازی و آماده‌ کردن مقدمات و تمهیدات هیچ انقلابی به ثمر نخواهد رسید.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در گرو زمینه‌سازی و آمادگی مردم کشور و تمهیدات امام خمینی(ره) دانست و افزود: برای انقلاب اسلامی تمهیدات و برنامه ریزی صورت گرفت تا پیروزی حاصل شد، حال برای انقلاب امام زمان(عج) که پایان کار ظلم‌ها و پلیدی‌هاست و دگرگونی جهانی را در بر دارد به طریق اولی باید زمینه سازی کرد و آمادگی برای ظهور را در جامعه نهادینه کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بسنده کردن به انتظار لفظی را کافی نداست و اظهار داشت: برای ظهور حضرت بقیه‌الله‌(عج) باید زمینه سازی کنیم تا ظهور محقق و جامعه ایده آل شود.

 

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری با اشاره به ویژگی‌های قرآن درتبیین ویژگی‌های منتظران اظهارداشت: کسانی که پشت پا به دین می‌زنند و از دین روی برمی‌گردانند، خداوند افراد دیگری را جایگزین آنها می‌کند و اگر ما در مسیر خود کوتاهی کنیم خداوند افراد دیگری را جایگزین ما خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه منتظران واقعی خدا را دوست دارند و خدا نیزآنها را دوست دارد گفت: زندگی منتظران واقعی برای خدا است و خدا نیز چنین بندگانی رادوست می‌دارد آنها درمقابل مؤمنان متواضع‌اند ولی در برابر کفار می‌خروشند.

 

 مدیرحوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مؤمنان واقعی برای خدا جهاد می‌کنند اظهار داشت: این افراد در مسیری قرار دارند که از ملامت ملامت کنندگان و سرزنش سرزنش‌کنندگان باکی بردل راه نمی‌دهند و در میدان‌های مختلف فرهنگی بدون درنظرگرفتن زمان ومکان حضورفعال دارند وبه وظیفه دینی خود عمل می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود:  منتظران نگاهی بین‌المللی به جامعه منتظر دارند و نه تنها در داخل کشور بلکه در عرصه بین‌الملل تأثیرگذار هستند و اگر لازم باشد حضور پیدا می کنند.

 

 آیت‌الله حسینی ‌بوشهری به تبیین ویژگی‌های منتظران گفت: براساس سخنان امام رضا‌(ع) منتظران باید حالت انتظار داشته و به آینده یقین داشته باشند آنها باید مطمئن باشند که انتظار قطعا اتفاق خواهد افتاد. 

 

وی نقش حوزه وروحانیت را در ایجاد جهانی منتظر بسیار مؤثر دانست و افزود: حوزویان، مراکز حوزوی به ویژه مرکز تخصصی مهدویت حوزه باید نسلی را تربیت کنند که نگاهشان نگاه بین‌المللی باشد و در هر موردی تبلیغ می کنند مبشر ظهور حضرت مهدی‌(عج) باشند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: جامعه منتظر ما باید عدالت‌ خواه باشد، نمی شود منتظر عدالت خواه جهانی باشیم در حالی که عمل، روح، روان، فکر و اندیشه ما از عدالت خواهی خالی و تهی باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با توجه به فرموده امام رضا(ع)، امام عصر را منجی و موعود جهانیان عنوان کرد و اظهار داشت: منتظر واقعی کسی است که نگاه جهانی داشته باشد و مهدی(عج) را نجات دهنده تمام ملل بداند و با خودسازی و تقوا خود را برای ظهور امام زمانش آماده کند. /907/پ202/ن

ارسال نظرات