۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۹۹۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

دانشکده هنرهای شیعی در جوار حرم مطهر رضوی تأسیس شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان اظهار داشت: حرم مطهر رضوی می تواند میدان اجرایی برای دانشکده هنرهای شیعی باشد.
حجت الاسلام مرويان

حجت الاسلام سید محمود مرویان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: بهترین اثر هنری، جدیدترین هنر ارزنده، چشمگیر و قابل اعتنا پیرامون امام رضا(ع) معماری ممتاز و فوق العاده ای است که در دارالحجه حرم مطهر رضوی صورت گرفته است.

 

وی با بیان این که این هنر عظیم برای مشهدی ها که در کنار این دریای عظیم هستند مغفول مانده است، تصریح کرد: نگاه شهروندان مشهد همیشه به نقطه کانونی حرم مطهر یعنی ضریح مطهر است و معمولا از این حاشیه های چشم نوازش غافل می شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: امروز ضرورت دارد که ما حرم مطهر رضوی و جلوه های گوناگون هنر اسلامی موجود در این مکان معنوی را به مشهدی ها ـ به طور خاص جوانان و نوجوانان ـ معرفی کنیم تا از این سرمایه عظیم استفاده نمایند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی همچنین عنوان داشت: باید در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) دانشکده هنرهای شیعی تأسیس شود که میدان اجرای آن خود حرم مطهر و اماکن متبرکه باشد و فضای آموزشی و پژوهشی آن نیز دانشکده هنرهای شیعی و اهل بیتی(ع) باشد. /968/ت303/ب

ارسال نظرات