۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۹۴۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ کتابت صلوات خاصه امام رضا(ع) در تبریز و مسابقه کتبی داستانک دفاع مقدس در مراغه از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف واعظی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: چهارم مهرماه جاری و همزمان با برگزاری آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره سراسری عکس رضوی 200 هنرمند خوشنویس تبریزی صلوات خاصه امام رضا (ع) را کتابت می‌کنند.

 

وی افزود: در این برنامه، صفحات تذهیب‌کاری شده‌ای در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان خوشنویس با خودکار و به شیوه نستعلیق صلوات خاصه امام رضا (ع) را کتابت می‌کنند.

 

واعظی حضور هنرمندانی با رده‌های سنی مختلف و کتابت با خودکار را از مهمترین ویژگیهای این برنامه عنوان کرد و افزود: پس از اتمام کتابت صلوات خاصه امام رضا (ع)، آثار خلق شده داوری شده و از ده اثر برتر همزمان با جشنواره تجلیل می‌شود.

 

براساس این گزارش، جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) همزمان با میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با گستره ملی و بین‌الملل در سی و دو استان و 22 کشور برگزار و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره سراسری عکس رضوی نیز چهارم مهرماه 1391 ساعت 17 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، جشنواره یاد شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن هنر عکاسی و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

 

برگزاری همایش هم اندیشی جنگ نرم در تبریز

 

همایش هم اندیشی جنگ نرم با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های تبریز همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

 

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهی برای دفاع از آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی ایران برابر جنگ نرم استکبار جهانی توان مقاومت و پایداری داشته باشیم، راهی جز اتکا به پشتوانه معنوی دفاع مقدس و این گنجینه عظیم فرهنگی نداریم.

 

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با بیان این‌که جنگ نرم پیچیده تر از جنگ سخت است، خاطرنشان کرد: بی تردید دلاورمردانی که توانستند در حوزه جنگ سخت، دشمن را به خاک ذلت بنشانند، خواهند توانست در عرصه جنگ نرم نیز، دشمن قسم خورده نظام اسلامی را با شکست مواجه سازند و این به خاطر محوریت ولایت فقیه است.

 

وی دفاع مقدس را نسخه تطبیقی کربلا دانست و تصریح کرد: فضای عاطفی و معنوی در دفاع مقدس همچون کربلا در جبهه های جاری بود و رزمندگان اسلام با الهام از آموزه های معنوی عاشورای حسینی توانستند در اوج مظلومیت نگذارند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن تا بن دندان مسلح بیفتد.

 

مسابقه کتبی داستانک دفاع مقدس در مراغه برگزار می شود

 

احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مسابقه کتبی داستانک دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این مسابقه در چهار موضوع فرهنگ ایثار، دفاع، جهاد و شهادت برگزار و برندگان آن 20 مهر همزمان با روز بزرگداشت حافظ اعلام می شوند.

 

دادرس فیاض آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه را 13 مهر اعلام و اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را در هر موضوع حداکثر در یک صفحه A4 تایپ و ارسال کنند.

 

وی ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق پست پیشتاز به آدرس مراغه، ابتدای اتوبان شهید شکاری، روبروی ترمینال تبریز به امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یا به نشانی اینترنتی astanakmaragheh@mailfa.com ارسال کنند.

 

دادرس فیاض، افزود: درج نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و شماره تماس از ضرورت های شرکت در این مسابقه است. به نفرات نخست تا هشتم مسابقه جوایزی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه اهدا می شود.

 

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در زمینه نماز برترین شد

 

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بین 43 دستگاه کشور از حیث کسب توانایی های لازم و دستیابی به نتایج مطلوب در فعالیت های مرکزی و استانی در زمینه نماز مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

 

حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با ارسال لوح تقدیر به مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از خدمات این مجموعه در زمینه نماز قدردانی کرد.

 

در این لوح خطاب به فیروز رضایی آورده است: در پرتو تلاش های ارزشمندتان، در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز و در بین 43 دستگاه کشور از حیث کسب توانایی های لازم و دستیابی به نتایج مطلوب شایسته تقدیر شناخته شده اید. پرچم زیبای نماز همچنان برتارک بلند سیمای تعلیم و تربیت کشور در اهتزاز باشد./935/د101/ب

ارسال نظرات