۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۹۹۶۲
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم:

برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن اولویت هیئات مذهبی استان است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: یکی از برنامه‌های مهم شورای هیئات مذهبی استان برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن برای جوانان و نوجوانان مساجد است.
تجليل از برگزيدگان مسابقات تفسير و مفاهيم قرآن هيئات مذهبي استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی بختیارزاده دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم هیئات مذهبی استان قم که ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قم برگزار شد، با بیان این‌که برنامه‌های متنوعی از سوی شورای هیئات مذهبی دراستان صورت گرفته است، گفت: در این برنامه‌ها سعی شده تمامی رده های سنی شرکت کنند.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم شورای هیئات مذهبی استان برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن برای جوانان و نوجوانان مساجد است.
بختیارزاده خاطرنشان کرد: طی یک برنامه منظم و منسجم به همه هیئات مذهبی ابلاغ شد که برنامه تفسیر و مفاهیم قرآن را با حضور اساتید این رشته با جدیت دنبال کنند.
وی با بیان این‌که دویست و پنجاه هیأت در قم ثبت شده است، اظهار داشت: دویست و پنجاه جلسه قرآن تحت نظارت سازمان تبلیغات و شورای هیئات مذهبی استان در قم برگزار شد.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم اقدامات نظارتی شورای هیئات مذهبی استان را در پیشبرد امور مؤثر دانست و گفت: این شورا مشکلات و معضلات هیئات مذهب و مساجد استان را پیگیری می‌کند و برنامه‌های مناسبی برای آنها در نظر گرفته است.
بختیارزاده با اشاره به آزمون‌های مختلف برگزار شده در مساجد و هیئات مذهبی استان قم، ابراز داشت: 6 هزار جلد کتاب که در آن از هر جزء  قرآن یک موضوع مبتلا به جامعه به همراه تفسیر آن انتخاب شده بود در اختیار علاقه مندان برای آزمون انتخاب شد و برگزیدگان آن نیز مشخص شدند.
وی افزود: در این آزمون هزار و هشتصدشرکت کننده حضور از هیئات مذهبی استان قم شرکت داشتند که در این آزمون به هفت نفر ممتاز کمک هزینه کربلای معلا و به نفرات رتبه دوم نیز کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا شد.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هیئات مذهبی را از دیگر برنامه‌های انجام شده عنوان کرد و ابراز داشت: در این برنامه‌ها نیز آزمون‌هایی برگزار شد که به برترین‌های آن جوایزی امروز اهدا خواهد شد.
بختیارزاده در پایان با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام شورای هیئات مذهبی استان قم اظهار داشت: برای ماه محرم و صفر برنامه‌های ویژه‌ای در سطح مساجد و هیئات مذهبی استان برگزار خواهد شد و امیدواریم در این ماه بتوانیم رسالت خود را نسبت به اعل بیت عصمت و طهارت(ع) ادا کنیم./927/پ202/ن
ارسال نظرات