۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۴۰۰۶۹
در دیدار حجت الاسلام میرتاج الدینی مطرح شد؛

تاکید آیت الله نوری همدانی بر تعامل دولت با مراجع و حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به کم رنگ شدن ارتباط دولت با مراجع ابراز تأسف کرد و گفت: دولت باید ارتباط عمیق و همیشگی با حوزه و روحانیت داشته باشد.
آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، با ابراز تأسف و تأثر از وضع ارتباط دولت با مراجع تقلید و علما، اظهارداشت: دولت باید ارتباط عمیق و همیشگی با روحانیت و حوزه داشته باشد.

 

وی ریشه کم رنگ شدن این ارتباط را برخی موضع گیری های رییس جمهور از جمله درباره حجاب و عفاف و مساله تفکیک جنیستی در دانشگاه ها دانست و ابرازداشت: سعی کنید قبل از پایان دوران ریاست جمهوری ایشان این مشکل را رفع کنید و ارتباطات به وضع سابق برگردد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، قم را پایگاهی برای بیداری اسلامی و بیدار گری ملت ها برشمرد و گفت: دولت باید بیش از این با این مرکز مرتبط باشد، ما دلمان می خواهد طوری باشد که مانند دور قبل حوزه از حضور ایشان در این شهر استقبال کند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که بین قوای سه گانه آن طور که انتظار می رود وحدت وجود ندارد، افزود: دولت باید طوری عمل کند که جای انتقاد برای رسانه ها باقی نگذارد.

 

شهامت رییس جمهور در برخورد با قدرت های استکباری قابل تقدیر است

وی در تقدیر، تمجید و تکریم از سیاست خارجی رییس جمهور و برخورد با دشمنان اسلام، گفت: به غیر  از مقام معظم رهبری و ایشان شخص دیگری در برابر صهیونیست ها و قدرت های استکباری این طور با شهامت و قدرت برخورد نمی کند.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، بحث معیشت مردم را یکی از موضوعات مهم روز دانست و تصریح کرد: طول می کشد تا مردم اثر کارهایی که دولت در مسایل اقتصادی انجام می دهد را ببینند؛ در بحث اقتصادی باید ابتدا مشکل گرانی را حل کنید چراکه حدود 60 درصد مردم در مضیقه هستند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: همه اقلام مورد نیاز مردم از جمله خوراک، پوشاک و سایر موارد گران است و طبقه پایین جامعه از عهده این مخارج بر نمی آیند.

 

وی ضمن مطرح کردن مشکل بیکاری و بالا بودن نرخ آن، گفت: دولت در بخش صادرات خوب عمل می کند ولی کم کم با افزایش ارز و پایین آمدن ارزش پول کشور ممکن است در این بخش نیز دچار مشکل شویم.

 

این مرجع تقلید یکسان نبودن قیمت ها و افزایش روزانه آن را ناشی از ضعف مدیریت در این بخش دانست و اظهارکرد: این وضعیت ربطی به تحریم های خارجی ندارد، با کنترل و نظارت صحیح می توان این فرهنگ غلط را اصلاح کرد ./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات