۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۰۷۸

دیدار جمعی از خادمان حرم رضوی با آیت الله شبستری

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت، جمعی از خادمان حرم رضوی و دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با امام جمعه تبریز دیدار کردند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از خادمان حرم رضوی و دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با اشاره به فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: این نهاد مقدس می تواند در زمینه ساخت و تجهیز مساجد تخریب شده در روستاهای زلزله زده شهرستان های اهر، هریس و ورزقان گام های موثرتری بردارد.

 

امام جمعه تبریز خواستار مساعدت هرچه بیشتر نهادهای دینی و مذهبی در ساخت مساجد در مناطق زلزله زده ارسباران شد و گفت: در اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان متعهد شدند تا 15 باب مسجد در مناطق زلزله زده استان احداث کنند.

 

وی با بیان این‌که این تعداد مسجد در روستاهای زلزله زده شهرستان های اهر، هریس و ورزقان ساخته خواهد شد، افزود: بیش از یکصد باب مسجد در جریان زلزله اخیر آذربایجان صدمه دیده اند که از این تعداد مسجد 55 باب به طور کامل تخریب شده است، انتظار داریم آستان قدس رضوی در این زمینه نیز اقدامی ماندگار داشته باشد.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور، به‌ویژه مناطق زلزله‌زده آذربایجان تاکید کرد و گفت: مردم ولایت مدار و متعهد این خطه از میهن اسلامی همواره دوستدار اهل بیت(ع) و ائمه معصومین بوده و در این زمینه آیین های مذهبی این دیار زبانزد خاص و عام است.

 

نماینده خبرگان رهبری ترویج فرهنگ رضوی در سطوح مختلف اجتماعی را لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: هرچه سیره و سنت رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار در جامعه جاری و عملی شود، به همان میزان از معضلات و ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی کاسته خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اقدامات فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی در اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: بدون تردید اینگونه اقدامانه موهن و سخیف خللی در اراده پولادین مسلمانان در دفاع از ارزش های خود ایجاد نمی کند.

 

آیت الله شبستری با تاکید بر این‌که موج خشم و انزجار امت اسلامی سردمداران غربی را غرق خواهد کرد، افزود: بیداری اسلامی تا نابودی نظام سلطه و مستکبرین ادامه خواهد داشت، چراکه متهم اصلی این جنایت تاریخی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، دشمنان با این اقدام موهن به دنبال تضعیف اسلام هستند، غافل از این‌که موجب تحقق وحدت مسلمین شده است.

 

گفتنی است، جشن زیرسایه خورشید همزمان با 22 استان کشور از امروز تا هفتم مهر ماه جاری و با حضور پنج خادم آستان قدس رضوی در دو شهر تبریز و مراغه برگزار می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات