۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۰۸۸
با حضور مسؤول سازمان بسیج طلاب کشور؛

یادواره شهدای روحانی مراغه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه با حضور مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.
یادواره شهدای روحانی مراغه برگزار می‎شود

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه پنجشنبه ششم مهرماه سال جاری با هدف نکوداشت یاد و خاطره عالمان عامل شهر شهیدپرور مراغه برگزار می شود.

 

وی با بیان این‌که یادواره شهدای روحانی مراغه در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت 159 شهید طلبه و روحانی آذربایجان‌شرقی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه با حضور حجت الاسلام علیزاده، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور و حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی نماینده خبرگان رهبری همراه خواهد بود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با محوریت نقش روحانیان تبلیغی، رزمی و رزمی تبلیغی سپاه استان در جنب این یادواره خبر داد و گفت: این یادواره از ساعت 9 صبح پنجشنبه هفته جاری در سالن عبدالقادر مراغه‌ای برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که آثار مختلفی اعم از مقاله، شعر، قطعه ادبی و وبلاگ به دبیرخانه این یادواره ارسال شده است، افزود: نقش روحانیت در دفاع مقدس، رسالت روحانیت در پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین رسالت روحانیت در بیداری اسلامی از موضوعات نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه است.

 

وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی استان در حوزه علمیه تبریز خبر داد و گفت: این مجلس بزرگداشت فردا از ساعت 15 تا 17 در تالار علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با حضور رزمندگان، آزادگان و ایثارگران روحانی دوران دفاع مقدس برگزار می شود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: روحانیت نه تنها در عرصه های تبلیغی و کلامی، جامعه را به سمت سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می کنند، بلکه در عمل نیز ثابت کردند که خود عامل به گفته‌ها هستند.

 

حجت الاسلام سرایی با تأکید بر تبیین نقش تبلیغی و رزمی روحانیان در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی در مقایسه با شهدای دیگر اقشار جامعه بسیار بالا است که این موضوع نشان از عمل گرایی و مجاهدت روحانیت در نظام اسلامی ایران دارد./935/ت303/ب

ارسال نظرات