۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۴۰۰۹۸
مسؤول امور روحانیت رییس جمهور خبر داد؛

رایزنی دولت و مجلس با مراجع تقلید برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری، از رایزنی و همفکری شماری از مسؤولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نمایندگان مراجع تقلید و علما به منظور بهبود وضعیت حجاب و عفاف در کشور در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری، ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، اظهارداشت: می خواهیم خلائی که در ارتباط دولت با روحانیت وجود داشته است را برطرف کنیم.


وی ضمن تأکید بر ارتباط بیشتر دولت با بزرگان حوزه علمیه، گفت: به دنبال بهره مندی از نظرات علما، مراجع و فرهیختگان حوزه هستیم و از سویی و نظرات دولت را نیز به ایشان منتقل کنیم.


معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، اهانت به پیامبر اعظم را حرکتی مشکوک و فتنه انگیز خواند و ابرازداشت: مسلمانان در همه دنیا بپا خاسته اند و در ایران نیز حرکت های قابل تقدیری صورت گرفته است و انتظار داریم که این موضع گیری ها در جامعه استمرار پیدا کند در کشورهای دیگر نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.


دولت تلاش می کند مردم کمتر متحمل تبعات مشکلات اقتصادی شوند
حجت الاسلام میرتاج الدینی با ارائه گزارشی از فعالیت های اقتصادی دولت، گفت: در برابر تحریم ها طوری برنامه ریزی کرده ایم که آثار و تبعات آن کمتر به مردم برسد به همین دلیل در تخصیص بوجه ها وضع معیشت مردم را در اولویت قرار داده ایم.


وی اعتبارات عمرانی را یکی دیگر از اولیت های دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: آثار پروژه های عمرانی و ساخت و ساز ها سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارند؛ سعی داریم از طریق فروش اوراق مشارکت و همچنین با واگذاری برخی دارایی های اضافی دولت، بوجه های عمرانی را تقویت کنیم.


معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی با اشاره به پیروزی دیپلماتیک ایران در برگزاری اجلاس عدم تعهد، گفت: این اتفاق یکی از عنایت های الهی به کشور بود، در زمانی که دشمن می خواست کشور ما را به انزوا بکشاند تعداد زیادی از مسؤولان کشورهای دنیا به ایران آمدند.


حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این که سخنان مقام معظم رهبری منشور اجلاسیه جنبش عدم تعهد شده است، اظهارکرد: رییس مجلس کشور الجزایر به بنده گفت کمفرانس غیرمتعهدها با این نوع سخنرانی ها احیا می شود.


بازتاب اجلاس عدم تعهد تحریم های دشمنان را بی اثر کرد
وی یکی از بازتاب های اجلاس عدم تعهد را بی اثر کردن تحریم های دشمن دانست و گفت: خیلی از کشور ها وقتی وضعیت ایران را از نزدیک مشاهده کردند و دیدند که ایران در کارهایش ثبات و برنامه ریزی خوبی دارد، معاهدات متعدد اقتصادی با ایران منعقد کردند که از جمله آنها قراردادهای نفتی بود که فروش نفت را بیش از پیش کرده است.


مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری، در مورد بازار متلاطم ارز اظهارکرد: مشکلاتی که در این خصوص پیش آمد به این دلیل بود که فاصله نرخ مصوب یا مرجع ارز، با بازار خیلی زیاد بود و دولت برای پیش گیری از سوء استفاده برخی افراد، واگذاری ارز را تنها به کالاهای ضروری و اولویت ها اختصاص می داد.


حجت الاسلام میرتاج الدینی در خصوص راهکار دولت برای کنترل وضعیت ارز در کشور، گفت: طی جلسات متعدد کارشناسی در این خصوص نهایتا تصمیم گرفته شد اتاق ارزی تشکیل شود تا ارز را به صورت شناور و با 2 درصد زیر قیمت بازار عرضه کند و بخش های دیگر از جمله شرکت های نفتی و صندوق توسعه ملی برای پروژه ها و قراردادهای خود، ارز را به قیمت شناور بدهند این موجب تثبیت بازار ارز خواهد شد.


همفکری دولت و مجلس با مراجع برای حل معضل بدحجابی
وی در ارائه گزارش خود پیرامون عملکرد دولت در امور روحانیت، اظهارداشت: اتاق فکری با حضور برخی از علما تشکیل دادیم و با مشورت ایشان چهار راهبرد کلی را در دستور کار قرار دادیم که عبارتند از ارتباط دولت با حوزه، اطلاع رسانی و گزارش دهی به حوزه، گرفتن نظرات ایشان و خدمات دولت برای حوزه های علمیه.


حجت الاسلام میرتاج الدینی جایگاه روحانیت در مسائل کلان انقلاب را دارای اهمیت خواند و گفت: معتقدیم باید رابطه دولت و روحانیت تقویت شود، راهکارهایی در نظر گرفته ایم که بیش از پیش از رهنمودهای مراجع و علما بهره مند شویم.


وی افزود: دولت ها در کشور ما زمانی موفق خواهند بود که نظرات اسلام را در ارتباطی صمیمی و مستمر از حوزه های علمیه دریافت کنند.


مسؤول امور روحانیت ریاست جمهوری، با اشاره به انتقاد حضرت آیت الله نوری همدانی پیرامون مسأله حجاب و عفاف، گفت: این طور نیست که دولت نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد، منظور رییس جمهور نیز این بوده است که باید کار فرهنگی تبلیغی شود.


معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی، ادامه داد: جمعی از مسؤولان دولت و نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی و نمایندگان بیوت مراجع قرار است در مجموعه ای گرد هم آیند و راهکارهایی مناسب برای ترویج عفاف و حجاب اتخاذ کنند.


رییس جمهور در آینده به دیدار مراجع خواهد رفت
در پایان این دیدار حجت الاسلام میرتاج الدینی در پاسخ به خبرنگاران، پیرامون راهکارهای دولت در برقراری ارتباط بیشتر با دولت توضیح داد و گفت: در سفرهای بعدی رییس جمهور نیز به دیدار مراجع عظام خواهد آمد./928/پ202/ج
 

ارسال نظرات