۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۰۱۰۹
نماینده مجلس:

رعایت مسائل شرعی در طرح پزشک خانواده مورد توجه قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ دبیر دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ از توجه مسؤولان وزارت بهداشت به حساسیت متدینان و مسائل شرعی در اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد و این طرح را گامی مهم در جهت ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد.
رعایت مسائل شرعی در طرح پزشک خانواده مورد توجه قرار گرفته است

 

احمد آریایی نژاد، نماینده مردم ملایر در خانه ملت در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اجرای طرح پزشک خانوداه را از سوی وزارت بهداشت و درمان، درباره پیگیری چنین طرح‌‌هایی از سوی نظام اسلامی ایران، گفت: مطلب ضروری این است که بودجه آن تأمین شود و هر چند اصل آن درست است، اما قبل از هر کاری باید مقدمات آن فراهم شود تا این کار به بهترین وجه صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره معایب این طرح، اظهار داشت: یکی از عیب‌های بسیار عمده آن نبود بودجه‌ خوب برای اجرای این طرح است که رفع این مشکل ضروری به نظر می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت های وارده درباره رعایت نکات شرعی در این طرح، بیان داشت: با توجه به این که از لحاظ شرعی با وجود پزشک خانم زنان نمی‌‌توانند به پزشک مرد مراجعه کنند امکان تعویض دکتر اندیشیده شده است، یعنی اگر فرد دو یا سه ماه از پزشکی رضایت نداشته باشند می‌‌توانند شخص دیگری را جایگزین کند.

نماینده مردم ملایر افزود: تا کنون در مورد این بحث صحبتی انجام نشده، هرچند از لحاظ قانونی مانعی ندارد که آقایان و خانم‌ها به صورت جداگانه پزشک انتخاب کنند اما باید تذکر داد هنگامی که خانمی به نزد پزشک آقا می‌‌رود معاینات او توسط ماما یا پرستار خانم انجام می‌شود.

وی در پایان خطاب به مسؤلان توصیه کرد: در این طرح باید کاملا سنجیده و پخته عمل شود و با وجود لزوم سرعت عمل، دقت نباید فدای سرعت شود و باید گفت متأسفانه در برخی مناطق با وجود اینکه ابلاغ انجام شده است استقبال خوبی صورت نگرفته که احتمالا به دلیل نبود پزشک یا برآورده نشدن مطالبات پزشکان با این مشکل مواجه شده‌‌ایم./908/ت302/ج

ارسال نظرات