۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۱۱۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

مساجد نقش مهمی در جاودانه کردن ارزش های دفاع مقدس دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که مساجد نقش مؤثری در جاودانه کردن ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده دارند، ادامه داد: حادثه عظیم عاشورا نیز در پایگاه معنوی مساجد در گنجینه تاریخ حفظ شد.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز در همایش نقش مساجد و هیأت های مذهبی در دفاع مقدس که در رشت برگزار شد، مساجد را یکی از مهم ترین مراکز مهم تبلیغی جهان اسلام برشمرد و گفت: این پایگاه معنوی همواره مهم ترین مرکز نشر و گسترش ارزش های ناب دینی بوده است.


وی با بیان این که نقش مساجد در تبیین و گسترش حقایق ناب انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ بوده است، افزود: مهم ترین حوادث جهان اسلام همواره از طریق مساجد در جامعه منتشر می شده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که تریبون های مساجد در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری در تبیین حوادث جبهه های جنگ بر عهده داشتند، تصریح کرد: باید نقش مساجد در پشتیبانی معنوی و مادی در دفاع مقدس بیشتر برای جامعه امروز تبیین شود.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که شگفت‌انگیزترین جلوه‌های ایثار و حماسه‌ این ملت در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد، تصریح کرد: نقش مساجد در این خصوص بی بدیل و فراموش ناشدنی است.

 

وی با بیان این که مساجد در دوران دفاع مقدس محور اصلی فعالیت های فرهنگی مربوط به جنگ بود، ادامه داد: امروز نیز نقش مساجد در نشر و گسترش ارزش های دفاع مقدس بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است و نباید نادیده گرفته شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که نقش مساجد در تداوم راه شهدا و آرمان های دفاع مقدس باید نهادینه شود، تصریح کرد: مسجد باید محور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی باشد.

 

وی با تأکید براین که مسجد و روحانیت نقش مؤثر و غیرقابل انکاری در پیدایش ارزش های انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، گفت: امروز نیز رسالت این دو در حفظ و نشر ارزش ها و حماسه های دوران دفاع مقدس کلیدی و حساس است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، مساجد را خانه رزمندگان و فرزندان غیور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: مساجد همواره کانون دینی و فرهنگی برای ترویج اسلام ناب بوده است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که استعدادهای فرهنگی نسل جوان می تواند در پایگاه های مساجد شکوفا شود، ادامه داد: مساجد می توانند نقش مؤثری در پیوند جاودانه میان نسل امروز، فردا و ارزش دفاع مقدس ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: حادثه عظیم عاشورا نیز در پایگاه معنوی مساجد در گنجینه تاریخ حفظ شد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که مسجد یکی از بسترهای عینی پیوند دین با مردم است، بیان داشت: زمانی مردم سالاری دینی در کشور تحقق عینی پیدا می‌کند که مسۆولان و کارگزاران کشور، مساجد را مظهر پیوند علایق و آموزه‌های دینی با مردم بدانند،‌ و ائمه‌ جماعات را به عنوان زبان گویای مطالبات مردم بشناسند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب ما برگرفته از آموزه‌های دینی است، اضافه کرد: امام خمینی (ره) به روش حضرت موسی (ع) که در برابر قوم خود قیام کرد علیه طاغوت و رژیم منحوس پهلوی قیام کرد.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، ایمان مردم، روحیه ایثار و شهادت، نقش مساجد، فرهنگ عاشورایی و فرهنگ انتظار را از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب در دفاع مقدس نامید و تصریح کرد: قدرت ایمان موجب نابودی دشمنان عالم می‌شود.

 

وی با بیان این که مساجد ما باید انقلابی باشد، افزود: مساجد امروز نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان بر عهده دارند./950/پ202/ب

ارسال نظرات