۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۱۱۸
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

250 امامزاده مازندران در حال مرمت و بازسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مرمت و بازسازی امامزادگان را یکی از برنامه های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملیات ساخت و ساز در 250 امامزاده و بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، چهارم مهر، در همایش استانی گرامی‌داشت امامزادگان که در امامزاده عبدالوافی کلارآباد برگزار شد با اشاره به این که محبت به اهل بیت(ع) انسان را به سعادت و تعالی حقیقی خواهد رساند، گفت: جامعه  اسلامی باید همه رفتار و کردارش در مسیر رضای الهی و اهل بیت(ع) باشد.

 

وی امامزادگان را مرکز معنویت جامعه معرفی کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی جامعه باید با تلاش مردم و مسؤولان حفظ بماند و تقویت شود، افزود: بقاع متبرکه بهترین پایگاه برای نشر سیره ائمه معصومین (ع) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، تبدیل اماکن متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی را نیز یکی دیگر برنامه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطر‌نشان کرد: این مسأله نیز با اعزام روحانی به اماکن متبرکه، برپایی نماز جماعت و نیز برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اهمیت امامزادگان و مساجد در سطح جامعه گفت: از دلایل اصلی برای راهیابی و دستیابی به معنویت و ارتباط با خداوند متعال برای هر مسلمان مکان و شرایط موجود در آن مکان است و اماکن مذهبی و دینی جزء اعتقادات همه ما است که می‌توانیم در این اماکن با معبود خود ارتباط برقرار کنیم.

 

حجت الاسلام سهرابی اماکن متبرکه را بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت امکان متبرکه به منظور کسب معارف اسلامی بهره گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش تأثیرگذاری فراوان اماکن مقدس بر جوانان گفت: بقاع متبرکه با سیر جوانان در فضاهای معنوی آنها را به یاد خدا و اهل بیت (ع) می اندازد و از این لحاظ بسیار پرجاذبه و تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی و فرهنگی ویژه ای در مناطق مختلف کشور یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت های معنوی در جهت تعمیق باورهای دینی در جامعه بهره گرفت.

 

وی همچنین به مسأله تبلیغ وقف در جامعه اشاره کرد و با بیان این که علما و روحانیان به عنوان امین مردم نقش ارزنده ای در تبلیغ اهمیت وقف در جامعه دارند، گفت: اطلاع رسانی درست یکی دیگر از عوامل فرهنگ‌سازی سنت وقف در جامعه است.

 

حجت الاسلام سهرابی، عمل به نیت واقفان را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اداره اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: این اداره به صورت جدی در این مسیر گام بر می‌دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که 18 همایش روز تکریم و گرامیداشت امامزادگان در شهرهای مختلف مازندران در دهه کرامت در حال برگزاری است، ادامه داد: این حرکت فرهنگی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و باید همانند برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت مردمی برگزار شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اجرای پروژه‌های امامزادگان اشاره کرد و افزود: در استان هم اکنون ساختمان 250 امامزاده در حال ساخت و ساز است و برای این که مکان این امامزادگان درخور شأن این بزرگواران ساخته شود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند نیاز به مشارکت مالی همه مردم، خیرین و مسؤولان است.

 

حجت الاسلام سهرابی، برنامه‌هایی از قبیل طرح آرامش بهاری ایام نوروز، نشاط معنوی ایام تابستان، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ایام غدیر، کنگره ملی، همایش‌های استانی، مسابقات قرآن کریم، مسابقات اذان، تواشیح و ابتهال و مراسمات اعیاد و وفیات و مناسبت‌های ملی و مذهبی، نمازهای جماعت، برگزاری نمایشگاه‌های ادعیه و محصولات فرهنگی قرآنی را دیگر برنامه‌های این اداره کل در سطح امامزادگان ذکر کرد.

 

حجت الاسلام عبدالرحمن سورتیچی، امام جمعه کلارآباد نیز در ادامه این همایش با اشاره به این که امامزادگان ستارگان پرفروغ هدایت اند که در پیرامون وجود امام رضا (ع) معنویت بخشی و نور افشانی به کشور اسلامی ایران می کنند، گفت: بقاع متبرکه اماکن مقدس هستند که در پرتو نور این اختران تابناک، آسمان دل های ملت ایران اسلامی نورافشانی می شود.

 

حجت الاسلام سورتیچی با اشاره به اهمیت وجود نوادگان رسول الله در استان گفت: این سعادت شامل حال مردم استان شده که بیشترین نوادگان پیامبر در خاک مازندران مدفون هستند و اکثر این امامزادگان به دست حاکمان جور به شهادت رسیدند و غیر از ولایی بودن مردم مازندران این بزرگواران برای حفظ دین و تبلیغ اسلام به هر کوی و برزن، جنگل و کوه می رفتند تا هم خود در امان بمانند و هم دین را تبلیغ کنند.

 

امام جمعه کلارآباد افزود: باید از این فرصت بوجودآمده حضور امامزادگان کمال معنویت را برای خودسازی و معنویت افزایی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام سورتیچی در ادامه با اشاره به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر (ص) گفت: باید در مقابل این اهانت ها حرکت کنیم و سکوت ننمائیم و تبری خود را اعلام کنیم و هر چند این هتک حرمت بزرگ است تبری و اعلام انزجار از استکبار هم بزرگ است و ثوابش زیاد است.

 

وی خدمت به امامزادگان را پرارزش و پر اهمیت دانست و افزود: من افتخار دارم که خادم افتخاری امامزاده عبدالوافی(ع) کلارآباد هستم و همان طوری که آنان جایگاهشان والاست خدمت به این بزرگواران هم بزرگ و دارای اجر و پاداش فراوان است./950/پ202/س

ارسال نظرات