۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۱۲۱

نگاهی به وضعیت طلاب کانکس‌نشین

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان رودبار کرمان با اشاره به وضعیت نامناسب آموزشی در این مدرسه گفت: طلبه‌های تنها مدرسه علمیه این منطقه، هم تابستان و هم زمستان داخل کانکس و بدون امکانات تحصیل می‌کنند.
محروميت در مدرسه سفيران هدايت رودبار کرمان محروميت در مدرسه سفيران هدايت رودبار کرمان محروميت در مدرسه سفيران هدايت رودبار کرمان محروميت در مدرسه سفيران هدايت رودبار کرمان محروميت در مدرسه سفيران هدايت رودبار کرمان
حجت الاسلام احمد اکبری‌نژاد، مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان رودبار استان کرمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مشکلات و کمبود امکانات در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان گفت: با این‌که چهار سال از افتتاح این حوزه گذشته؛ اما هنوز طلاب در تعدادی کانکس درس می‌خوانند و مدرسه نیز در همین کانکس‌ها اداره می‌شود.
وی افزود: افزون بر این‌که در فصل زمستان و تابستان، سرمای شدید و گرمای طاقت‌فرسایی را درون این کانکس‌ها تحمل می‌کنیم، با مشکلات دیگری مانند نبود کتابخانه، نیاز شدید به تأمین استاد و عدم خوابگاه روبه‌رو هستیم.
امام جمعه موقت رودبار با اشاره به نیاز شدید به روحانیت در این منطقه و استقبال فراوان جوانان رودبار برای طلبه شدن در این مدرسه تصریح کرد: با توجه به این‌که امسال 22 طلبه پذیرفته شده اما اگر امکانات و فضای آموزشی مناسبی در اختیار داشتیم می‌توانستیم بالای شصت نفر را پذیرش کنیم.
وی به تبلیغ شدید وهابیت در بین خانواده‌های شیعه در این منطقه اشاره کرد و گفت: ما در شهرستان رودبار و روستاهای آن شدیدا به روحانی مستقر و هجرت نیاز داریم در حالی که ماه رمضان امسال تنها پنج روحانی برای تبلیغ به این منطقه آمدند.
 حجت الاسلام اکبری‌نژاد خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی سپاه کشور زمینی با مساحت 5600 متر با همکاری منابع طبیعی در اختیار این مدرسه قرار داد و سه فاز کتابخانه و نمازخانه، آموزشی و خوابگاه را طراحی کرد، فاز آموزشی آن را شروع به ساخت کرد و اسکلت و سقف آن را نصب کرد؛ اما به دلیل عدم حمایت مالی مدت‌ها است کار متوقف شده است.
وی در پایان از مسؤولان خواست تا توجه بیشتری به فراهم کردن امکانات تحصیلی، تأمین استاد، تأمین منابع مالی و تکمیل ساخت و ساز مدرسه این حوزه داشته باشند تا بتوان سالانه حداقل شصت نفر طلبه را پذیرش کرد و نیاز این منطقه و جنوب استان را به لحاظ مبلغ و روحانی برطرف کرد.
براساس گزارش خبرنگار رسا در جنوب کرمان، وضعیت فرهنگی و تبلیغی در این منطقه حاکی از ناهماهنگی بین نهادهای فرهنگی و دینی است تا جایی که در 15 کیلومتری این شهر، برای یک روستای تقریبا خالی از سکنه، خانه عالم ساخته شده و در روستاهای پر جمعیت این منطقه، هنوز در جهت ساخت خانه عالم اقدامی صورت نگرفته است./997/ت302/س
ارسال نظرات