۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۴۰۱۲۲
وزیر ارشاد:

ترویج فرهنگ رضوی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزار رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ترجمه کتاب­های فرهنگ رضوی به زبان­های گوناگون، نیاز دنیای امروز است و ترویج این فرهنگ، جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را می­گیرد.
همايش صحيفه جامعه رضويه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در همایش معرفی کتاب الصحیفة الرضویة الجامعة که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به شخصیت علمی آیت الله ابطحی، مؤلف کتاب «الصحیفة الرضویة الجامعة» تصریح کرد: من در سال 67 خدمت آیت الله ابطحی رسیدم و از نزدیک شاهد مجاهدت‌ها و تحقیقات گسترده این عالم بزرگوار بوده‌ام و حقیقتاً ایشان در تدوین کتاب و تحقیق و پژوهش خستگی ناپذیر هستند.

وی در ادامه افزود: آیت الله ابطحی از علمای حوزه اصفهان و از شاگردان آیت الله حاج رحیم ارباب بوده و در حوزه علمیه قم شاگرد آیت الله بروجردی و حضرت امام(ره) بوده­اند که نشان از توقیقات علمی این عالم بزرگوار است، ایشان تألیفات گوناگونی را در تفسیر قرآن، علم طب و ادعیه و زیارات اهل بیت(ع) دارند.

حسینی با اشاره به ارزش والای علمی کتاب الصحیفة الرضویة الجامعة بیان داشت: این کتاب که در قالب ادعیه تألیف شده است، صرفاً کتاب دعا نبوده، بلکه یک دوره آموزشی معارف اسلامی و معرفی پیامبر(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) در غالب دعا است که در کنار آن، به اهمیت دعا و توسل به اهل بیت(ع) می­پردازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این­که تکریم بزرگان و مفاخر کشور جزء وظایف ما است، ابراز داشت: یکی از کارهایی که در وزارت ارشاد صورت گرفته، تجلیل و تکریم از بزرگان علم و مفاخر کشور است، به گونه ای که در هر استانی، ستادهایی در راستای تکریم علما و مفاخر استانی تشکیل شده و شور و نشاطی در تکریم بزرگان در کشور ایجاد شده است و مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تأکید دارند.

حسینی با اشاره به برگزاری بزرگداشت علمای استان­های اصفهان، گلستان و لرستان اظهار داشت: در آینده نزدیک مراسم گرامیداشت آیت الله گلپایگانی در قم و آیت الله قاضی در تبریز برگزار می­شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گستردگی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در گذشته بیشتر به کارهای فرهنگی و هنری می­پرداخت ولی امروزه با کارهای علمی و تحقیقاتی دانشگاه­­ها، بیشتر جنبه علمی پیدا کرده است.

حسینی در پایان، با تأکید بر نیاز دنیای امروز به ترجمه­های کتاب­های فرهنگ رضوی به زبان­های روز دنیا تصریح کرد: بارگاه و مرقد نورانی علی بن موسی الرضا(ع) نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته و ما باید با ترویج فرهنگ رضوی در جامعه، با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم./958/پ202/ج

ارسال نظرات