۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۱۷۱
دکتر احمدی نژاد در دیدار رییس جمهور بولیوی:

تحریم ملت ها نشان دهنده ضعف مستکبران در رویارویی با منطق کشورهای مستقل است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تحریم و اعمال فشار از سوی مستکبران و زورگویان بین المللی علیه کشورهای مستقل از موضع قدرت نبوده بلکه نشان دهنده ضعف این کشورها در رویارویی با منطق کشورهای مستقل است.
محمود احمدي نژاد رييس جمهور
 به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد که به منظور شرکت در شصت و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در دیدار با اوو مورالس رییس جمهور بولیوی با ابراز رضایت از سطح مطلوب روابط دو کشور، از همراهی این کشور در برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران تشکر کرد و گفت: باید هر چه زودتر ساختارهای لازم برای عملیاتی کردن اهداف جنبش را طراحی و اجرایی کنیم.
رییس جمهور با ستایش مواضع عدالتخواهانه بولیوی در عرصه بین المللی و حمایت و همراهی این کشور با ملتهای مستقل افزود: ایران و بولیوی همواره مانند دو برادر در کنار هم خواهند بود.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه تحریمها و فشارهای زورگویان بین المللی علیه کشورهایی چون ایران و بولیوی از موضع قدرت نبوده بلکه نشان دهنده ضعف این کشورها در رویارویی با منطق کشورهای مستقل است، اظهار داشت: دشمنان ملتهای مستقل خودشان بهتر از هر کس دیگر می دانند که این فشارها و تحریمها راه به جایی نخواهد برد. 
رییس جمهور تاکید کرد: قلدرهای بین المللی آنقدر درگیر مشکلات اقتصادی و داخلی خودشان شده اند که پس از این دیگر نمی توانند خیلی در امور دیگر کشورها دخالت کنند و این فرصت مناسبی برای رشد و پیشرفت این کشورها خواهد بود.
اوو مورالس رییس جمهور بولیوی نیز در این دیدار با تبریک برگزاری موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، حمایت خود از مصوبات این اجلاس و همراهی کشورش در تلاش برای تحقق اهداف جنبش عدم تعهد را مورد تاکید قرار داد. 
مورالس با اعلام خشنودی از روابط رو به گسترش دو کشور، خواهان تقویت هر چه بیشتر همکاریها و مناسبات همه جانبه ایران و بولیوی شد. /924/د102/ج
ارسال نظرات