۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۱۷۷
مدیر حوزه علمیه میاندوآب:

دشمن‌شناسی شرط مهم برای زائران خانه خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه میاندوآب، با تاکید بر اصل برائت از مشرکین در کنگره عظیم حج ابراهیمی گفت: حاجی واقعی باید همواره دشمن شناس باشد و با قول و عمل خود خشم و انزجار خور را از مشرکان اعلام کند.
آموزش اعمال حج تمتع در قم

حجت الاسلام محمد باقر حسن زاده، استاد حوزه علمیه میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تشریح آثار و دستاوردهای فردی، اجتماعی و سیاسی حج ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به این که در مقوله سیاسی حج بحث برائت از مشرکین مطرح است؛ از این رو دشمن شناس بودن حج‌گزار برای درک فلسفه اصلی حج در این حوزه ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی با بیان این که کنگره حج تجلی انسجام، وحدت و یکرنگی امت های اسلامی است، گفت: وجه اشتراک همه مسلمان در این سفر معنوی تلاش برای رسیدن به شرایط عدالت اجتماعی در پرتو اجرای احکام دینی ات.

 

این استاد حوزوی در ادامه به آثار فردی این سفر معنوی اشاره کرد و اذعان داشت: حاجی واقعی باید از این فرصت در جهت تثبیت گزاره‌های اخلاق فردی و اعتقادی استفاده کند و فرصت حج را با گشت و گذار در بازارها بیهوده هدر ندهد.

 

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به دستاوردهای حج برای کشور، اظهارداشت: مهم ترین دستاورد در عرصه های مختلف بین المللی این است که حاجیان ایرانی به عنوان نماینده ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام با روشنگری چهره کریه استکبار جهانی و توطئه های غرب علیه اسلام را در این فرصت به گوش جهانیان برسانند.

 

استاد حوزه علمیه میاندوآب، در پایان کارگزاران حج را سفیران وحدت میان امت های اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: کارگزاران حج باید حاجیان را به گونه‌ای رهبری کنند که عزت اسلامی را از سوی ایران اسلامی به منصه ظهور برسانند./936/ت302/س

ارسال نظرات