۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۲۰۹

پخش زنده دروس خارج فقه و اصول خراسان در مدرسه فقاهت

خبرگزاری رسا ـ پخش زنده دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان از مدرسه آیت الله خویی ازطریق اینترنت در پایگاه مجازی مدرسه فقاهت به نشانی www.eshia.ir پی گرفته شد.
پخش زنده دروس خارج فقه و اصول خراسان در مدرسه فقاهت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دروس آیات مرتضوی، رضازاده، اشرفی و موسوی خلخالی هر روز به صورت زنده پخش می شود و پس از اتمام کلیه دروس حداکثر تا دوساعت پس از آن آرشیو صوتی آن بروز رسانی می شود.

درس آیت الله مرتضوی از ساعت هفت تا هشت صبح و به ترتیب دو درس خارج اصول و فقه آیت الله رضازاده و پس از آن درس‌های آیت الله موسوی خلخالی و اشرفی شاهرودی پخش می شود که امسال با توجه به تداخل خارج اصول آیت الله موسوی خلخالی با خارج اصول آیت الله اشرفی شاهرودی، امکان پخش هر دو درس به طور همزمان فراهم شده است.

متن گفتاری هر یک از استادان با تاییدیه استاد مربوطه توسط یکی از شاگرادان تدوین و روز بعد بر روی اینترنت قرار می گیرد. امکان گوش دادن درس به همراه نمایش متن و یا دانلود صوت به راحتی امکان پذیر است.

این پایگاه اینترنتی که مورد استقبال طلاب به خصوص روحانیون مستقر در مناطق تبلیغی قرار گرفته است دروس تفسیر مشهد نظیر آیت الله اشرفی شاهرودی و سیدان را هم بصورت متن و صوت آرشیوی پوشش می دهد.

پوشش گسترده دروس سطح عالی حوزه

دروس علما و اساتید قم به دو زبان فارسی و عربی، نجف، لبنان، افغانستان، تهران، اصفهان و اهواز هم  به همین طریق زنده و آرشیو متن و صوت قابل دریافت است.

دروس قم در سه بخش مسجد اعظم با تدریس حضرات آیات جوادی آملی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و شبیری؛ و دروس حوزه علمیه قم با تدریس حضرات آیات هاشمی شاهرودی، مقتدایی، یزدی و ملکوتی؛ و دروس عربی قم با تدریس آیت الله سیدکاظم حائری  و حجج الاسلام استاد سید علی رضا حائری و استاد سید کمال حیدری تحت پوشش قرار می گیرد.

در بخش دروس بزرگان معاصر صوت و متن دروس امام خمینی(ره) ومرحوم آیت الله خویی و آیت الله بهجت قابل دریافت است و در آینده نزدیک متن و صوت دروس مرحوم میلانی نیز برای استفاده عموم بر روی سایت قرار می گیرد.

در بخش فقه موضوعی دروس حجج اسلام استاد سید منذرحکیم با موضوع فقه اجتماعی و استاد عابدی با موضوع فقه فرهنگ، هنر ورسانه موجود است.درقسمت کلام دروس آیت الله سبحانی و حجج اسلام استاد ربانی گلپایگانی، استاد فیاضی و استاد رشاد نیز قابل دریافت می باشد.

در منوی تقریر عربی، دروس حضرات آیات مکارم شیرازی، هاشمی شاهرودی و اشرفی شاهرودی وجود دارد. و در بخش کتابخانه مدرسه فقاهت 1966 عنوان کتاب در 4050 جلد قابل استفاده است که مباحثی همچون فقه، اصول، حدیث، تفسیر، عقاید، فرق و ادیان، اخلاق اسلامی و غیره را شامل می شود.

منوی ویکی فقه مدرسه فقاهت دارای 11323 مقاله در زمینه علوم دینی و فقه است که منبع خوبی برای علاقه مندان به دانش فقه و اصول و علوم حوزوی است. همچنین منوی ویکیی پرسش دارای 1619 مقاله در زمینه پرسش های دینی است.

در نسخه موبایلی این سایت امکان ارتباط طنده با مراکز پاسخگویی و دفاتر مراجع نیز وجود دارد و نیز حضور در درس استاد مورد نظر بصورت زنده امکان پذیر است/933/ت302/س

ارسال نظرات