۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۲۱۱
مسؤول سازمان بسیج طلاب کشور:

کرسی های آزاد اندیشی در پرورش استعداد طلاب اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان کشور با بیان این که کرسی های آزاد اندیشی ذهن و استعداد طلاب را می پروراند، تصریح کرد: موضوع کرسی های آزاد اندیشی باید به صورت جدی در حوزه های علمیه دنبال شود.
فرمانده بسيج طلاب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علیزاده، رییس سازمان بسیج طلاب کشور، امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه استان و بسیج طلاب که در ساری برگزار شد با اشاره به شناسایی چهار و 500 شهید روحانی در سراسر کشور، گفت: روحانیت مازندران با تقدیم 400 شهید روحانی به نظام اسلامی نقش تأثیرگذاری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است.

 

وی با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس نبض کار در اختیار طلاب و روحانیان بود، افزود: حتی روحانیت در عرصه فرماندهی جنگ نیز نقش آفرینی کرد واین از افتخارات جامعه روحانیت است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری در تشویق و ترغیب ملت ایران برای حضور پر رنگ در دفاع مقدس ایفا کردند، گفت: علاوه بر این روحانیت در خط مقدم جبهه ها نیز همراه با دیگر رزمندگان به دفاع از تمامیت ارزی نظام اسلامی پرداخت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط کنونی این مسأله بسیار مورد تأکید قرار دادند، افزود: روحانیت آگاه و بصیر باید ضرورت این موضوع مهم را برای جامعه تبیین کند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب کشور با اشاره به این که الگویی که قابلیت اجرایی داشته و با مبانی فقهی و دینی اسلام تطبیق داشته باشند تنها با دستان با کفایت روحانیت قابل تبیین خواهد بود، تصریح کرد: امروز مسأله اقتصاد مقاومتی نیز با تلاش علما وروحانیت در جامعه اسلامی نهادینه شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی نخست ایستادگی در برابر هجمه ها و تحریم ها مورد نظر است، ادامه داد: در گام بعدی نگاه جلو است و باید زمینه قطع وابستگی ها و تقویت تولید داخل را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که رسالت روحانیت در عرصه فرهنگی نیز بسیار سنگین است، گفت: مسأله عفاف و حجاب که مورد تأکید مقام معظم رهبری، مراجع و علما است باید از سوی روحانیت  در جامعه نهادینه شود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کشورمان اشاره کرد و با بیان این که گروه های سیاسی از حالا فعالیت های خود به صورت آشکار و پنهان در کشور آغاز کرده اند، ادامه داد: به طور حتم انتخابات ریاست جمهوری آینده یکی از شلوغ ترین انتخابات کشور خواهد بود، چون جریان های مختلف سیاسی در کشور مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان این که در حوزه اصولگرایی بیش از 20 چهره در حال فعالیت و محک زدن شرایط کشور هستند، تصریح کرد: در حوزه های دیگر نیز گروه های سیاسی همواره مشغول فعالیت و رصد کردن اوضاع هستند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان کشور با اشاره به این که در میان اصلاح طلبان نیز این اشتراک نظر وجود دارد که  نباید صحنه را خالی کنند، افزود: اصلاح طلبان تلاش می کنند تا با سوء استفاده از برخی موضوعات ته دل مردم را خالی کنند و شرایط را تنش زا کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اصلاح طلبان به دنبال ایجاد موج های سیاسی در آستانه انتخابات هستند، افزود: علاوه بر این مجموعه حامیان آقای هاشمی رفسنجانی نیز با محوریت ایشان در حال برنامه ریزی و رصد کردن اوضاع هستند و بر روی چهره های مختلف مطالعاتی انجام می دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره اظهار نظر اخیر خاتمی درخصوص چهره های انتخاباتی گفت: خاتمی به خاطر کج عمل کردن در گذشته باخته است.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان کشور با تأکید براین که وظیفه روحانیت در شرایط کنونی رصد کردن کامل اوضاع سیاسی کشور است، ادامه داد: طلاب و روحانیان نباید نسبت به اوضاع سیاسی کشور بی تفاوت باشند.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت نبی مکرم اسلام، گفت: این حرکت آمریکایی صهیونیستی شمشیر را از رو بستن است.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام در بی حرمتی و بی ادبی نسبت به ارزش ها و مقدسات اسلامی کم نگذاشته اند، خاطرنشان کرد: به یقین صهیونیست ها و آمریکایی ها عامل این حرکت ضد دینی هستند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با بیان این که صهیونیست ها و آمریکایی ابتدا همه توان خود را برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی به کار گرفنتند، ادامه داد: آنها پس از ناکامی در این توطئه امروز در پی ایجاد جنگ صلیبی هستند.

 

وی با بیان این که امروز بیداری اسلامی کمر آمریکا و صیهویست ها شکسته است و آنها در مسیر نابودی قرار داده، گفت: امروز نباید بگذاریم این حرکت ها فروکش کند، بلکه باید تلاش شود قیام های مردمی بر علیه کفر واستکبار در دنیا تقویت شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که آمریکا و صهیونیست ها ابتدا طرح اسلام هراسی و در ادامه اسلام ستیزی را دنبال می کنند، افزود: ابتدا شیعه نوک پیکان آنها است و بعد فرق اسلامی نیز در دستور کار آنها قرار خواهد گرفت.

 

وی همچنین با تأکید براین که طلاب و روحانیان باید در بحث جهاد علمی تلاش کنند، گفت: مسأله جنبش نرم افزاری که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است نباید سبک شمرده شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که کرسی های آزاد اندیشی ذهن و استعداد طلاب را می پروراند، تصریح کرد: موضوع کرسی های آزاد اندیشی باید به طور جدی در حوزه های علمیه دنبال شود./950/پ202/س  

ارسال نظرات