۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۰۲۲۰
امروز؛

گردهمایی مدیران مدارس علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس گردهمایی مشترک مدیران مدارس علمیه مازندران با بسیج طلاب برگزار شد.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیرحوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه استان با بسیج طلاب با اشاره به این که علما و فقها از غیبت کبری  مسؤولیت حفاظت از دین، مذهب و نظام اسلامی را عهده دار هستند، افزود: حضور روحانیت در هر نهضتی زمینه ساز موفقیت و پیروزی امت اسلامی را فراهم کرده است.

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر جا که حضور روحانیت کمرنگ بوده شاهد شکست آن جریان هستیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی شاخص ترین نهضتی است که با رهبری روحانیت شیعه به پیروزی رسید.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که امروز نیز نظام اسلامی که به رهبری روحانیت به پیروزی رسیده با رهبری یک عالم و فقیه عادل هر روز به نقطه تعالی و سعادت حقیقی نزدیک تر می شود، تصریح کرد: حضور روحانیت در عرصه های مختلف این نظام اسلامی موجب اقتدار و عظمت جهانی نظام شده است.

مدیراستانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه تنها وظیفه خود را تحصیل و تهذیب نمی داند، بیان داشت: حوزه در تاریخ شیعه همواره در عرصه های مختلف پیشگام بوده و در خط مقدم قرار داشته است.

وی با اشاره به این که پس انقلاب اسلامی حضور روحانیت در هشت ساله جنگ تحمیلی بسیار پرنگ تر از اقشار مختلف جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: شناسایی حدود چهارهزار و 500 شهید روحانی در کشور نشان دهنده دغدغه این قشر تأثیر گذار نسبت به آینده نظام اسلامی است.

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که روحانیت همواره خود را آماده دفاع از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی داند، گفت: روحانیت همیشه گوش به فرمان ولی فقیه زمان است و هر گاه ایشان دستور جهاد صادر کنند، روحانیت نیز پیشگام تر از اقشار دیگر جامعه در دفاع از نظام گام بر خواهند داشت.

مدیراستانی حوزه علمیه مازندران به شناسایی 400 شهید روحانی در استان اشاره کرد و افزود: مازندران در تعداد شهدای روحانی دومین استان کشور محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود بر تبیین نقش تأثیرگذار روحانیت در دفاع مقدس از سوی متولیان امر تأکید کرد و گفت: هنوز نقش آفرینی روحانیت در دفاع از نظام اسلامی برای آحاد جامعه به خوبی تبیین نشده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم احکام مدیران مدارس علمیه استان از سوی مدیریت حوزه علمیه مازندران به آنها اهداء شد./950/پ202/س

ارسال نظرات