۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۲۲۲
به همت طلاب مدرسه علمیه الزهرا؛

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی در مدارس هیدج

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان هیدج از اعزام طلاب مبلغ به مدارس دخترانه خبر داد و گفت: امسال جلسات پرسش و پاسخ دینی در مدارس هیدج برگزار می شود.
حوزه خواهران

 

زینب بیگلری، معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان هیدج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هیدج اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و آغاز سال تحصیلی مدارس، طرح اعزام مبلغ و طلاب خواهر مدرسه علمیه هیدج به مدارس دخترانه این شهرستان اجرایی می شود.

 

وی با بیان این‌که حضور طلاب جوان در مدارس و انجام امور تبلیغی بازخورد فرهنگی و معنوی مطلوبی در دراز مدت به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی، اخلاقی و مذهبی متنوعی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین مبارزه با پدیده بدحجابی از سوی طلاب این مرکز اجرایی خواهد شد.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان هیدج با اشاره به این‌که بدحجابی اثر سوء و زیان‌باری در فرهنگ عمومی جامعه دارد، گفت: طبق تحقیقاتی که سال گذشته از سوی حوزه علمیه خواهران هیدج صورت گرفت، مهم ترین علت بدحجابی در جامعه الگوپذیری دانش آموزان دختر از دانشجویان در دانشگاه ها است.

 

بیگلری خاطرنشان کرد: دانشجویان الگوی دختران دانش آموز در مقطع راهنمایی و دبیرستانی هستند، اگر دانشگاه ها با کمک مسؤولان فرهنگی و متولی امر توجه مضاعفی نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه ها در تمامی ابعاد داشته باشند، می توان تا حد چشم گیری معضل بدحجابی را از بین برد.

 

وی با تشریح برنامه‌های حوزه علمیه خواهران هیدج در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مذهبی در مدارس دخترانه، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، تشویق دختران محجبه مدارس، پاسخگویی به شبهات و حضور طلاب در حلقه‌های معرفت دانش آموزی همه با محوریت حجاب و عفاف در طول سال تحصیلی اجرایی می شود./935/پ203/س

ارسال نظرات