۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۲۳۰
تلویزیون رژیم صهیونیستی:

رزمایش آمریکا برای تقویت روحیه اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ تلویزیون رژیم صهیونیستی در عین حال که تلاش کرد با شیوه‌های مرسوم در جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بپردازد اذعان کرد که رزمایش نظامی آمریکا در منطقه برای بالا بردن روحیه اسرائیل است.
رزمايش

به گزارش خبرگزاری رسا، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به رزمایش دریایی آمریکا به همراه سی کشور در آب‌های خلیج فارس اشاره و اعلام کرد: یکی از پیام‌های این رزمایش تلاش برای تقویت روحیه اسرائیل است.

 

گزارشگر این شبکه با تلاش برای برجسته‌سازی رزمایش نظامی آمریکا افزود: ارتش آمریکا با دو ناو هواپیمابر که توان حمل هشتاد فروند هواپیمای جنگنده را دارد، رزمایش گسترده‌ای در فاصله 80 کیلومتری از سواحل ایران برگزار کرد.

 

تلویزیون رژیم صهیونیستی تلاش کرد علت رزمایش آمریکا را ایران معرفی کند و در این باره به نقل از «مایکل منزیر»، فرمانده ناوگان جنگی آمریکا در خلیج فارس، مدعی شد که آمریکا با جنگنده‌های و سلاح‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند آسیب‌های بسیاری به دشمنان وارد کند.

 

تلویزیون اسرائیل در ادامه در حالی که تصاویری از مسئولان جمهوری اسلامی و تاسیسات هسته‌ای ایران پخش می‌کرد با استفاده از شیوه‌های مرسوم در جنگ روانی به انگاره‌سازی و القائات نادرست از برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 

معاون جان می‌لر فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در ارتباط با رزمایش دریایی بین المللی که هم اکنون با شرکت نزدیک به ۳۰ کشور جهان در خلیج فارس جریان دارد مدعی شد: این رزمایش بین المللی راهی برای تضمین ثبات و امنیت در خلیج فارس و سایر آب‌راه‌های دریایی در منطقه است.

 

این فرمانده نیروی دریایی آمریکا افزود: مانور مذکور همچنین حاوی پیامی است برای جمهوری اسلامی ایران که کشور‌های جهان در سطح گسترده‌ای نسبت به امنیت این آبراه احساس مسئولیت مشترک می‌کنند.

 

فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت وجود مین‌های دریایی در تنگه هرمز و خلیج فارس خطری بالقوه است از این رو این مانور همچنین در راستای ارتقاء مین یابی و پاکسازی مین صورت می‌گیرد.

 

مانور دریایی بین المللی آمریکا و متحدانش که از یکشنبه گذشته آغاز شده و قرار است تا ۶ روز دیگر ادامه یابد در شرایطی برگزار می‌شود که تنش‌های منطقه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران تشدید شده است.

 

تهران تهدید کرده در صورتی که هدف حمله نظامی واقع شود، تنگه هرمز که ۴۰ درصد از صادرات نفتی جهان از آن عبور می‌کند را مسدود کرده و پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف خواهد گرفت.

 

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در گفت‎وگو با خبرگزاری ها، با اشاره به برگزاری رزمایش آمریکا به همراه چند کشور دیگر در خلیج فارس، گفت: رزمایش مقابله با مین‌ریزی و آمادگی‌های ما که آمریکا قرار است آن را برگزار کند، یک اقدام انفعالی در مقابل آمادگی‌های نیروهای مسلح ایران است.

 

سردارجعفری تاکید کرد: این حداقل کاری است که آمریکا برای امید دادن به طرفدارانش و یا آنهایی که حمایتش می‌کنند، انجام می‌دهد.

 

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به ابتکاراتی که در نیروهای مسلح به خصوص در سپاه ایجاد شده، اظهار داشت: ما فکر نمی‌کنیم که این اقدامات آمریکایی‌ها در زمان درگیری احتمالی، کارآیی داشته باشد زیرا خیلی از شیوه‌هایی که نیروهای ما به آن عمل می‌کنند، تاکنون بیان نشده است.

 

سردارجعفری در پایان تاکید کرد: دشمن از روش‌های جنگ ما به خصوص روش‌های نامتقارن، اطلاعی ندارد، لذا بعید می‌دانیم آنها بتوانند در خود آمادگی برای مقابله با روش‌های جدید نیروهای مسلح کشورمان ایجاد کنند.

 

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع کشورمان امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: رزمایش آمریکا در خلیح فارس سرشکستگی دیگری برای این کشور است چرا که در ابتدا گفته شد در این رزمایش ده‌ها کشور شرکت می‌کنند ولی در نهایت با حضور 5یا6کشور برگزار شد.

 

وی با اشاره به برخی از جزئیات این رزمایش گفت: اقدام کشورهای شرکت کننده در این رزمایش در زمینه مین روبی بسیار ضعیف و منفعلانه بود.

 

سردار وحیدی با بیان اینکه ادعای آمریکا درباره این رزمایش بزرگ ولی عملکرد این کشور ضعیف و کوچک بود، افزود: تنها بودن آمریکا در این رزمایش و تبلیغاتی بودن آن برای همگان آشکار گردید. /902/د101/ک

ارسال نظرات